• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 20 شهریور 1398
کد مطلب : 77691
+
-

اشتغال خانگی زنان اردبیلی تثبیت می‌شود

طرح توانمندسازی اقتصادی زنان با هدف تثبیت مشاغل خانگی برای ۶ هزار زن سرپرست خانوار در کشور اجرا می‌شود که سهم اردبیل 102 نفر است

مدیر دفتر تجاری‌سازی و اشتغال جهاد دانشگاهی استان اردبیل از اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان با هدف تثبیت مشاغل خانگی خبر داد. به گزارش ایرنا، «مهران محمدی» گفت: این طرح می‌تواند علاوه بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فرصت خوبی برای اتصال به بازار و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

وی با اشاره به این‌که شناسایی ظرفیت‌ها، یکی از مراحل اصلی الگوی نوین توسعه مشاغل است عنوان کرد: در این طرح با توجه به ظرفیت‌های استان، توانمندی‌های اشخاص شناسایی و از آن برای ایجاد کسب و کار استفاده خواهد شد تا جایگاه مشاغل خانگی در استان ارتقا یابد.
این مسئول خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، بهبود معیشت، ایجاد اشتغال پایدار و مولد و ایجاد زمینه اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.محمدی افزود: اجرای این طرح، اشتغال پایدار برای ۶ هزار زن سرپرست خانوار در ۲۳ استان را به دنبال خواهد داشت که سهمیه استان ۱۰۲ نفر است و افزایش این تعداد را پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان این‌که ۱۲ رشته شغلی در حوزه اشتغال زنان با توجه به مزیت‌ و ظرفیت‌های استانی از سوی جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون استان شناسایی شده است اظهار کرد: وظایف این نهاد در این طرح به عنوان نهاد توسعه‌ای و واسطه‌ای، مطالعات پژوهشی، رصد و پایش، ارزیابی، اثربخشی، مستندسازی، بانک اطلاعاتی، شبکه‌سازی، هم‌افزایی و تسهیلگری، جلوگیری از اتلاف منابع، تقویت روحیه تیمی و گروهی، اتصال به بازار، توجه به زنجیره ارزش و ظرفیت‌سازی است.

محمدی با اشاره به این‌که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همکاری خوبی برای شناسایی اشخاص مشمول این طرح با جهاد دانشگاهی دارد گفت: به افراد واجد شرایط پس از شناسایی، استعدادیابی و اولویت‌بندی مزیت‌ها متناسب با رشته شغلی خدمات مشاوره‌ای و آموزش‌های مهارتی توسط جهاد دانشگاهی اردبیل ارائه می‌شود و به پشتیبانان فعال، کارآفرینان و واحدهای تولیدی معرفی خواهند شد.وی تأکید کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با ارائه شکل مناسب، به دنبال حذف تسهیلات بانکی است. اجرای این طرح در سال گذشته در ۹ استان کشور توسط جهاد دانشگاهی منجر به هدایت شغلی ۲۳ هزار نفر و اتصال هزار نفر به بازار و بنگاه‌های بالادستی شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید