• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77452
+
-

کیف پول الکترونیکی در جیب شهروندان کرجی

خبر
کیف پول الکترونیکی در جیب شهروندان کرجی

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار کرج از راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی در کرج خبر داد و گفت: شهروندان برای پرداخت هزینه خدماتی از قبیل پارکینگ، پارک حاشیه‌ای و بلیت اتوبوس و مترو می‌توانند از این کارت استفاده کنند.
«محمدرضا احمدی‌نژاد» در گفت‌وگو با فارس از راه‌اندازی کیف پول الکترونیکی در کرج خبر داد و گفت: یکی از مصارف کیف پول الکترونیکی در حوزه معاونت حمل‌و‌نقل و امور درون‌شهری است که در بیشتر شهرهای بزرگ کشور راه‌اندازی شده است.
وی بیان کرد: فعالیت‌هایی که با عنوان دولت الکترونیک در کرج به‌ویژه در زمینه حمل و نقل، قصد انجام آن را داشتیم مغفول مانده و تاکنون عملیاتی نشده است و در این راستا طراحی کیف پول الکترونیکی در کرج در دستور کار قرار گرفت.
احمدی‌نژاد اذعان کرد: این خدمت با هدف حل مشکل پول خرد و استفاده از پول مجازی به‌جای وجه نقد راه‌اندازی می‌شود که علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر، از تنش‌ها و حاشیه‌هایی که در پرداخت‌های نقدی برای رانندگان تاکسی و مسافران به وجود می‌آید، کاسته می‌شود.
وی جمع‌آوری کارت‌های متفاوت قابل استفاده در حوزه حمل‌و‌نقل را از دیگر اهداف اجرای این طرح برشمرد و افزود: اپلیکیشن‌های مختلفی در قالب یک سامانه طراحی شده‌اند و شهروندان برای پرداخت هزینه خدماتی از قبیل پارکینگ، پارک حاشیه‌ای و بلیت اتوبوس و مترو می‌توانند از این کارت استفاده کنند.

معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهردار کرج با بیان این‌که شهربازی‌ها و فضاهای مشابه نیز در مراحل بعدی قابلیت استفاده از این کیف پول الکترونیکی را خواهند داشت، عنوان کرد: در حال حاضر به دلیل ارائه نشدن خدمات لازم از سوی البرزکارت و برداشت 10 درصدی از هر پرداخت توسط این شرکت، استقبالی از سوی بخش خصوصی برای استفاده از خدمات آن صورت نمی‌گیرد.
احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: با جایگزینی این سیستم هم اقبال عمومی نسبت به استفاده از این کیف الکترونیکی بیشتر شده و هم اتوبوس‌هایی که در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند نسبت به استفاده از کارت‌های الکترونیکی بیشتر راغب می‌شود. 
وی گفت: به دلیل زیرساخت‌های نرم‌افزاری و پروتکلی که توسط بانک عامل باید صورت گیرد، اقدامات اولیه در حال انجام است و تلاش می‌کنیم پس از انجام فرایند مناقصه، در شهریور سال جاری کیف پول الکترونیکی راه‌اندازی شود و تا پایان سال شاهد عملیاتی شدن آن باشیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید