• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77418
+
-

برداشت روزانه ۱۵۰ تن گوجه‌فرنگی در ارومیه

آذربایجان غربی از نظر تولید محصولات کشاورزی بسیار غنی و پربار است و تنها از یک شهر آن یعنی ارومیه ۱۵۰ تن گوجه‌فرنگی تولید و در بازار عرضه می‌شود. رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار ارومیه با بیان این مطلب به تسنیم گفت: این میزان تولید گوجه‌فرنگی از ارومیه وارد میدان میوه و تره‌بار و در استان و کشورهای همسایه صادر می‌شود که عامل ورود ارز به داخل استان است.

«قاسم عزتی» افزود: میدان میوه و تره‌بار ارومیه برای حمایت از کشاورزان بار گوجه‌فرنگی سایر شهرهای استان‌ها را پذیرش نمی‌کند و در این صورت گوجه‌فرنگی کشاورزان با قیمت مناسبی که برای آنها سودآوری داشته باشد و متضرر نشوند از آنها خریداری‌ و در بازار عرضه می‌شود.

وی تاکید کرد: گوجه‌فرنگی امسال به مشکل صادرات برخورده است، زیرا این محصول فقط به کشور عراق صادر می‌شود و اخیرا هزینه گمرکی محصول گوجه‌فرنگی در گمرکات این کشور به‌ صورت غیرعادی افزایش‌ یافته است. عزتی بیان کرد: برخی ساماندهی‌ها در میدان میوه و تره‌بار همچون ساماندهی ارابه و لباس‌های خاص میدان مانعی برای سوءاستفاده و دزدیدن میوه‌های کشاورزان و خریداران برخی افراد شده است که خودشان را کارگر معرفی می‌کردند و از شرایط سوءاستفاده می‌کردند. وی افزود: اکنون تمامی ارابه‌ها شماره‌گذاری شده و با نظارتی که صورت می‌گیرد دیگر هیچ نوع تخلفی در میدان رخ نمی‌دهد و همه این عوامل به فعالیت کارگران در پیشبرد کارها سرعت بخشیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید