• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 17 شهریور 1398
کد مطلب : 77412
+
-

هفته خنک در انتظار شمال غرب کشور

این هفته هوا در استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی  و آذربایجان شرقی خنک همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود

آب و هوا
هفته خنک در انتظار شمال غرب کشور

آب‌ و هوای استان‌های شمال غرب کشور تا اواسط هفته جاری وضعیت ناپایدار جوی همراه با بارش‌های پراکنده خواهد داشت. به گزارش همشهری، اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در اطلاعیه جوی پیش‌بینی کرده آب و هوای استان تا روز سه‌شنبه وضعیت ناپایدار جوی خواهد داشت. در این اطلاعیه آمده است: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شرایط ناپایدار جوی را تا سه‌شنبه در استان نشان می‌دهد که موجب ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای (۲۰ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت) می‌شود.

بر این اساس، پرتاب و سقوط اشیا و شکستن درختان، کاهش نسبی دما و در برخی نواحی آب‌گرفتگی معابر دور از انتظار نیست. سازمان هواشناسی آذربایجان ‌غربی هم برای روزهای آینده بارش باران و کاهش محسوس دما در برخی نقاط استان پیش‌بینی کرد. «مهدی کریمی» کارشناس سازمان هواشناسی، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: از اوایل هفته جاری بارش‌های رگباری باران در برخی مناطق به‌ویژه شمال استان آغاز شده است و تا امروز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

این بارش‌ها به صورت پراکنده برای جنوب و مرکز استان نیز در برخی از ساعات پیش‌بینی می‌شود، اما شدت بارش‌ها برای شمال آذربایجان ‌غربی است. وی تاکید کرد: رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد و احتمال سیلابی شدن مسیرها و معابر عمومی تا روز سه‌شنبه در نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست. همچنین کاهش محسوس دما بین 3 تا 5 درجه در آذربایجان‌ غربی پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل از تداوم هوای خنک و بارش خفیف باران در استان خبر داد و گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی هوای استان طی هفته جاری نیمه‌‌ابری و ابری خواهد بود و در برخی ساعات بارش خفیف باران به‌ویژه در مناطق مرکزی استان اردبیل و مناطق منتهی به استان گیلان پیش‌بینی می‌شود. «سیاوش محمدی» تاکید کرد: از نظر دمایی، تغییرات قابل ملاحظه انتظار نمی‌رود، ولی در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل هوای نسبتا سرد (به‌خصوص در ساعات شب و اوایل صبح‌ها) حاکم خواهد بود. در جاده‌ها و گردنه‌های مواصلاتی استان اردبیل هم تشکیل مه و کاهش دید پدیده غالب خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید