• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77275
+
-

کابوس کلاشینکف!

محسن محمودصفری

مسابقه‌های جهانی کشتی آزاد و فرنگی از 23شهریور‌ماه در شهر نور‌سلطان قزاقستان برگزار خواهد شد. رقابت‌ها در 10وزن برگزار می‌شود که در 6وزن، نفر اول تا پنجم سهمیه المپیک می‌گیرند. تیم ایران با 20کشتی‌گیر در این مسابقه‌ها حاضر می‌شود تا ناکامی رتبه‌های ششم و یازدهمی سال پیش را جبران کند ولی مانع بزرگ‌تری بر سر راه آزادکاران و فرنگی‌کاران ایران در نورسلطان وجود دارد و آن هم قرعه نحس است!
رژیم  اشغالگر قدس قصد دارد 5کشتی‌گیر به مسابقه‌های جهانی قزاقستان اعزام کند. 4نفر از آنها اصالتی روسی دارند. 3کشتی‌گیر اسرائیلی در رشته آزاد حضور دارند و 2کشتی‌گیر در رشته فرنگی وزن‌کشی خواهند کرد. یوری کلاشینکف، سرشناس‌ترین کشتی‌‌گیر اسرائیل است که در وزن 86کیلوگرم حضور دارد. این کشتی‌گیر اهل مسکو، برای ایرانی‌ها نامی بسیار آشناست. او بود که سبب شد علیرضا کریمی در اوج آمادگی در مسابقات‌‌ امیدهای جهان قید مدال را بزند و به یک حریف روس مصلحتی ببازد. کلاشینکف در مسابقات امیدهای جهان2017 مدال برنز را گرفت ولی علیرضا کریمی با محرومیت 6ماهه شانس حضور در قهرمانی آسیا 2018 را نیز از دست داد.
حسن یزدانی، نماینده ایران در 86کیلوگرم و یکی از پرامیدترین کشتی‌گیران تیم ایران است. در المپیک گذشته او تنها کشتی‌گیر طلایی ایران بود.  2کشتی‌گیر آزادکار دیگر  از رژیم صهیونیستی در اوزان 57 و 79کیلوگرم حضور دارند. وزن 57کیلوگرم مثل 86کیلوگرم از اوزان المپیکی است. رضا اطری در وزن 57کیلوگرم و بهمن تیموری در وزن 79کیلوگرم 2کشتی‌گیر ایرانی هستند که امکان روبه‌رو‌شدن با کشتی‌گیر رژیم اشغالگر  برای آنها وجود دارد.
در بین ملی‌پوشان کشتی فرنگی بیشترین شانس کسب مدال را باید برای اوزان 77 و 82کیلوگرم قائل بود؛ جایی که محمدعلی گرایی و سعید عبدولی حضور دارند. هر دو عنواندار جهان هستند و سابقه بارها حضور در مسابقات جهانی را دارند. گرایی شانس مسلم کسب سهمیه المپیک توکیو و عبدولی شانس اصلی مدال طلای جهان در وزن 82کیلوگرم (وزن غیرالمپیکی) است. حضور 2 اسرائیلی در وزن‌ گرایی و عبدولی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :