• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77221
+
-

رنج یاسوج از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

باتوجه به زلزله‌خیز بودن کهگیلویه و بویراحمد، روند افزایشی ساخت و سازهای غیرمجاز در این استان نگران کننده است

رنج یاسوج از ساخت‌وسازهای غیرمجاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند افزایشی ساخت‌وسازهای غیر مجاز در شهر یاسوج نگران‌کننده است.

 به گزارش تسنیم، «عزیز فیلی» در نشست شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: روند ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در شهر یاسوج نگران‌کننده است و برای مقابله با این پدیده باید کمیته‌ای تشکیل شود. 

وی عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف شامل راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، نماینده کمیسیون تجدید نظر ماده 100، نظام مهندسی، شهرداری یاسوج، نماینده حقوقی استانداری و دبیرخانه شورای فنی کمیته‌ای با هدف تحقیقات میدانی و کارهای کارشناسی در زمینه ساخت‌وسازهای غیرمجاز کمیته‌ای تشکیل دهند. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: این کمیته پس از تحقیقات میدانی و کارهای کارشناسی مشکلات را شناسایی کند و راهکارهای خود را برای رفع این مسائل در شورای فنی ارائه دهد. 

فیلی از مطالعات شناخت گسل‌‌ها و نقشه پهنه‌‌بندی زلزله در شهرهای یاسوج و دهدشت خبر داد و افزود: این مطالعات با هدف کاستن از آسیب‌پذیری مناطق شهری در مقابل زلزله، بالا بردن ضریب ایمنی فضاهای مورد استفاده شهروندان در مقابل زلزله و ایجاد سهولت و دسترسی مناسب برای امداد و نجات در مواقع بحرانی اجرا می‌شود. 

وی ادامه داد: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان انتظار می‌رود 5 کمپ اسکان اضطراری از سوی راه و شهرسازی با همکاری مدیریت بحران استانداری در مناطق مختلف استان احداث شود.
 
فیلی با بیان این‌که مطالعه ریز پهنه بندی شهرهای دهدشت و گچساران در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: نتایج کاربردی مطالعات ریز پهنه بندی شهر یاسوج را شهرداری یاسوج، سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن در نشست‌های بعدی به این کارگروه ارائه دهند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید