• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 16 شهریور 1398
کد مطلب : 77205
+
-

اجرای فاز دوم سند توسعه محیط ‌زیست شهری مشهد

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد از اجرای فاز دوم سند توسعه محیط ‌زیست شهری مشهد خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، «محمد پذیرا» گفت: 4 طرح سند توسعه محیط ‌زیست در فاز اول، سند توسعه محیط ‌زیست در فاز دوم، مطالعات پیوست زیست‌محیطی حریم شهر و فهرست انتشار آلاینده‌ها از پروژه‌های مطالعاتی و پژوهشی مرتبط است که از ابتدای سال جاری تاکنون در دستور کار قرار گرفته است. وی بیان کرد: سند توسعه محیط ‌زیست در فاز اول حدود 69 درصد پیشرفت داشته است. 

رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان این‌که فاز دوم این طرح در مرحله انعقاد قرارداد است، افزود: طرح مطالعات پیوست زیست‌محیطی حریم شهر تحویل گرفته شده و به اتمام رسیده است. همچنین طرح فهرست انتشار آلاینده‌ها نیز با پیشرفت 60 درصدی در حال انجام است. پذیرا در خصوص سند توسعه محیط ‌زیست در فاز دوم توضیح داد: تدوین چشم‌انداز زیست‌محیطی شهر مشهد براساس نتایج فاز اول تعیین شده است و به طراحی فرایند ارزیابی، پایش و کنترل برنامه محیط ‌زیست شهری می‌پردازد. 

وی ضمن اشاره به طرح مطالعات پیوست زیست‌محیطی حریم شهر گفت: اهداف این طرح شناخت شرایط و ساختار زیست‌محیطی حاکم بر حریم شهر مشهد، شناسایی قابلیت‌ها و محدودیت‌های حفاظت از محیط‌ زیست، بهبود آن و ارائه راهبردها و برنامه‌های موثر در حفاظت از محیط ‌زیست کلان‌شهر مشهد است. رئیس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی خدمات شهری شهرداری مشهد به طرح انتشار فهرست آلاینده‌های شهر مشهد اشاره کرد و افزود: این طرح در قالب قرارداد پژوهشی از سال 97 به منظور شناخت بهتر آلاینده‌های موجود در مشهر مشهد با دانشگاه شریف منعقد شد. 

وی خاطرنشان کرد: کمّی‌سازی مقادیر آلایندگی تولیدی از منابع مختلف، شناسایی و اهمیت‌سنجی و مقایسه منابع مختلف، تولید مقادیر اولیه مورد نیاز برای مدل‌های پراکنش آلودگی هوا و مدل‌های عددی و اجرا و اثرسنجی سناریوهای مختلف کاهش آلودگی هوا از اهداف اجرای این طرح در شهر مشهد است.

این خبر را به اشتراک بگذارید