• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
پنج شنبه 14 شهریور 1398
کد مطلب : 77050
+
-

فرمانده‌ای که فیکس نیست!

چشمی در سال‌های اخیر یکی از بلاتکلیف‌ترین فوتبالیست‌های ایران بوده است. او در روزهایی که به‌عنوان هافبک دفاعی در لیگ بازی می‌کرد، به تیم ملی امید دعوت شد و در پست دفاع وسط برای تیم خاکپور توپ زد. این بازیکن در رقابت‌های قهرمانی آسیا که حکم مقدماتی المپیک را هم داشت، نمایشی ناامید‌کننده داشت اما در بازگشت به استقلال و با تصمیم منصوریان بار دیگر در این پست به بازی گرفته شد. البته این پایان ماجرا نبود، چراکه با اوج گرفتن حسینی و احیا شدن منتظری در تیم منصوریان، چشمی بار دیگر به پست هافبک دفاعی برگشت. با آمدن شفر، چشمی به بازیکنی تبدیل شد که گاهی اوقات در پست هافبک دفاعی به میدان می‌رفت و گاهی هم دفاع وسط بود اما در خط هافبک به‌مراتب عملکرد بهتری داشت. با وجود این او به‌عنوان دفاع وسط به تیم کی‌روش دعوت شد و در نخستین بازی جام‌جهانی مقابل مراکش به ترکیب اصلی رسید! چشمی به‌واسطه همین توانایی تلاش زیادی کرد تا در نقل‌و‌انتقالات تابستانی این فصل لژیونر شود و فوتبالش را خارج از ایران دنبال کند اما در نهایت تلاش‌هایش بی‌نتیجه ماند و به لیگ ایران دیپورت شد. او حالا در آستانه بازگشت به استقلال قرار گرفته اما مشخص نیست قرار است در تیم استراماچونی دفاع وسط باشد یا هافبک دفاعی! مروری بر وضعیت این روزهای استقلال نشان می‌دهد او در روزهای ابتدایی به هیچ عنوان نباید به پست بازی‌اش فکر کند، چراکه کار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی دارد.

  شرایط سخت روزبه
استقلالی‌ها در فصل نقل‌و‌انتقالات خیلی زود روی نام چشمی قلم قرمز کشیدند و هیچ تلاشی برای حفظ او نکردند. به‌نظر می‌رسید با جذب سیاوش یزدانی در پست دفاع وسط و مسعود ریگی در پست هافبک دفاعی، استقلالی‌ها دیگر نیازی به چشمی ندارند اما با شروع تمرینات آماده‌سازی شرایط تغییر کرد. براساس شنیده‌ها یزدانی در پیش‌فصل نمی‌تواند نظر استراماچونی را جلب کند و این مربی ایتالیایی خواستار جذب یک‌دفاع وسط می‌شود. از همین‌رو مدیران استقلال که به‌دلیل مشکلات مالی تمایلی به جذب بازیکن خارجی ندارند، مذاکره با چشمی را آغاز می‌کنند. با شروع لیگ و مصدومیت فرشید باقری، روند مذاکرات با چشمی به‌صورت جدی دنبال می‌شود، چراکه حالا استقلال هم در پست دفاع وسط و هم پست هافبک دفاعی به بازیکن احتیاج دارد. با وجود این، توافق چشمی با استقلال، همزمان شده با نمایش قابل‌قبول یزدانی در بازی با فولاد و رسیدن ریگی به ترکیب تا جا برای شماره4 آبی‌ها حسابی تنگ شود. در حال‌حاضر پیش‌بینی می‌شود یزدانی و دانشگر گزینه‌های اول استراماچونی برای بازی در قلب خط دفاع هستند و علی کریمی و مسعود ریگی هم از بیشترین شانس برای بازی در پست هافبک دفاعی برخوردارند. در این شرایط چشمی که مدت‌هاست در تمرینات حاضر نبوده، باید برای رسیدن به ترکیب اصلی بجنگد و اصلا به پست بازی‌اش فکر نکند!

 فرمانده گمشده
خیلی‌ها اعتقاد دارند یکی از مشکلات اصلی استقلال در هفته‌های ابتدایی، نداشتن یک رهبر داخل زمین بوده است. وریا غفوری به‌عنوان کاپیتان جدید آبی‌ها، نتوانسته تیم را خوب جمع کند و شاید در این شرایط چشمی بتواند این ضعف را برطرف کند. به هر حال چشمی در حال‌حاضر هم یکی از قدیمی‌های استقلال به‌حساب می‌آید و به‌واسطه ملی‌پوش بودنش می‌تواند با داد و فریادهایش تیم را جمع کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید