• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 14 شهریور 1398
کد مطلب : 77037
+
-

اعضای شورای شهر صبح دیروز در بازدید از مصلای امام‌خمینی ره تهران برای تکمیل این مجموعه با مدیران آن به تفاهم رسیدند

تفاهم ‌جدید برای تکمیل مصلای امام خمینی ره

قرار شد تا کارگروهی برای اتمام این پروژه بین مدیریت شهری و مدیریت مجموعه تشکیل شود و در جلسات بعدی با حضور شهردار تهران، درباره جزئیات همکاری تفاهم‌های لازم صورت پذیرد

شهر
تفاهم ‌جدید برای تکمیل مصلای امام خمینی ره

تفـــــاهم همکاری میان‌مدیریت مصلای امام خمینی(ره) تهران و مدیریت شهری شکل گرفت تا سرآغاز دوباره‌ای برای انجام اقدامات عملیاتی و اجرایی تکمیل این مجموعه بزرگ پایتخت باشد. این تفاهم همکاری صبح دیروز و در جریان بازدید تعدادی از اعضای شورای شهر تهران از مجموعه مصلی مطرح و با استقبال دوطرف همراه شد.
به گزارش همشهری، مصلای تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین بنای اسلامی در ایران و جهان اسلام شناخته می‌شود. با وجود این، سال‌هاست که بخش‌های عظیمی از این مجموعه به دلایل مختلف نیمه‌کاره مانده و به همین دلیل در بخشی از محدوده مرکزی شهر، نمایی کارگاهی پیش‌روی شهروندان قرار دارد.
بر این اساس، دیروز محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران به همراه محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و سخنگو و نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا به مصلی رفتند تا از نزدیک در جریان وضعیت فعلی مجموعه قرار بگیرند. در این میان، مدیران مصلای امام خمینی(ره) گزارشی از پیشرفت کار ارائه کرده و سپس درباره بسترهایی که نیازمند همکاری شورای شهر و شهرداری تهران است، مطالبی را بیان کردند. در ادامه نیز هاشمی، رئیس شورای شهر تهران به راهکارهای تعاملی برای تکمیل این مجموعه بزرگ اشاره کرد. 
البته قرار شد تا کارگروهی برای اتمام این پژوه بین مدیریت شهری و مدیریت مجموعه تشکیل شود و در جلسات بعدی با حضور شهردار تهران، درباره جزئیات همکاری تفاهم‌های لازم صورت پذیرد.

گودی که پارکینگ می‌شود
یکی از بخش‌هایی که اعضای شورای شهر تهران از آن بازدید کردند، گودی است که در قسمت شرقی مصلی قرار دارد. این گود در دوره گذشته شهرداری، قرار بود توسط شرکت مترو، تبدیل به یک‌پارکینگ طبقاتی شود اما به سرانجام نرسید تا دیروز محور بحث شود؛ به همین منظور قرار شده تا شهرداری تهران با ارائه نقشه‌های لازم ساخت این پارکینگ طبقاتی را که می‌تواند مشکل پارکینگ مجموعه و منطقه را رفع کند در دست بگیرد. 
 مساحت بخش مرکزی مصلای امام خمینی(ره) تهران 65هکتار است و با توجه به مجموعه چهارباغ در شمال و گلگشت در جنوب آن، یک‌فضای عمومی مناسب با معماری سنتی برای شهروندان به‌حسابمی‌آید.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید