• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76944
+
-

جزئیات تازه از خودسوزی زن جوان مقابل دادگاه انقلاب


زن جوان که برای رسیدگی به اتهاماتش به دادگاه انقلاب فراخوانده شده بود، وقتی فهمید رسیدگی به پرونده‌اش به زمان دیگری موکول شده است خودش را به آتش کشید.
به‌گزارش همشهری، این حادثه ظهر دیروز مقابل دادگاه انقلاب اسلامی تهران در خیابان معلم اتفاق افتاد. این زن به‌دلیل پرونده‌ای که از اسفندماه سال گذشته برایش تشکیل شده به دادگاه فراخوانده شده بود، اما بعد از مراجعه به دادگاه فهمید قاضی در مرخصی است و رسیدگی به پرونده به زمان دیگری موکول شده است. او که از این موضوع عصبانی شده بود وقتی از ساختمان دادگاه بیرون آمد در خیابان ناگهان با مقداری بنزین خودش را به آتش کشید. افرادی که مقابل دادگاه شاهد این صحنه هولناک بودند تلاش کردند به زن جوان کمک کنند اما کار چندانی از دست هیچ‌کس ساخته نبود تا اینکه سرانجام آتش خاموش شد و امدادگران اورژانس خود را به محل حادثه رساندند و زن جوان را که نواحی مختلف بدنش دچار سوختگی شده بود به بیمارستان شهید مطهری منتقل کردند. یکی از مسئولان اورژانس تهران در این‌باره به همشهری گفت:« دقایقی بعد از این حادثه بود که همکارانم خودشان را به محل حادثه در خیابان معلم رساندند. زن جوان با اینکه صدمات زیادی ناشی از سوختگی دیده بود اما به‌نظر می‌رسد که خطری جان وی را تهدید نمی‌کند. با وجود این وی به بیمارستان منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.»
در همین حال یک مقام آگاه در دادگستری تهران با تأیید خودسوزی زن جوان جزئیات بیشتری از این حادثه را بازگو کرد و به میزان گفت: «این فرد در اسفندماه سال ۹۷ درحالی‌که پوشش نامناسبی داشته با مأموران نیروی انتظامی درگیر شده و به آنها توهین کرده؛ به همین دلیل برای او پرونده‌ای به اتهام جریحه‌دار کردن عفت عمومی و توهین به مأموران تشکیل و به دادگاه فرستاده شده بود.»
وی ادامه داد: «‌از آن زمان تاکنون این زن با صدور قرار تأمین آزاد بود تا اینکه روز حادثه قرار بود به پرونده‌اش رسیدگی شود.» این مقام آگاه قضایی در ادامه گفت:« وقتی زن جوان به دادگاه مراجعه کرد به او اعلام شد که رئیس دادگاه به‌دلیل فوت یکی از بستگانش در مرخصی به سر می‌برد و قرار شد در وقت دیگری به اتهامات وی رسیدگی شود و از سویی برای او هیچ اقدام قضایی انجام نشد، اما وی بعد از خروج از دادگاه مقداری بنزین که از قبل تهیه کرده بود روی خودش ریخت و دست به‌خودسوزی زد و بلافاصله به بیمارستان منتقل شد.» به گفته وی تاکنون برای زن جوان دادگاهی برگزار نشده و او حکم محکومیت‌ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید