• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76918
+
-

سینما چهارشنبه

مسعود میر/روزنامه‌نگار

فصل شکست کلوپ هنر و تجربه

طلسم امروز هم که باطل شود، می‌ماند2 چهارشنبه و 2 برنامه دیگر تا بساط پاییزی نخستین باشگاه تابستانه هنر و تجربه جمع شود؛ باشگاهی که خبر آغاز به کارش در‌ماه اول تابستان به بهانه نمایش نسخه باکیفیت فیلم‌های خاطره‌انگیزی که به مدد فیلمخانه ملی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خیلی‌ها را امیدوار کرد، اما نتیجه‌اش همان چیزی شد که نباید؛ عدم‌اقبال به چنین برنامه‌ای به‌دلیل ضعف در تبلیغات و اطلاع‌رسانی.
فیلم‌های باشگاه تابستانه هر چهارشنبه در پردیس چارسوی تهران، شهر آفتاب شیراز و سیتی‌سنتر اصفهان به‌طور رایگان برای علاقه‌مندان پخش می‌شد و جالب اینکه در فهرست فیلم‌های باشگاه هم گزینه‌ قابل اعتنا و تماشایی کم نبود. از پشت صحنه گاو  و بادصبای لاموریس تا دونده امیر نادری و اسب مسعود کیمیایی. تماشای این فیلم‌ها در تابستان داغ آن هم بدون پرداخت پول قاعدتا می‌بایست خنک و دلچسب‌ترین اتفاق سینمایی این روزها از آب در می‌آمد اما سالن‌های خالی، بی‌خبری سینمادوستان از فعالیت چنین باشگاهی و خلاصه خالی‌ماندن کوله بازخوردهای خبری پیرامون این رویداد نشان از رقم‌خوردن اتفاق دیگری است.
امروز فیلم سینمایی «طلسم» ساخته داریوش فرهنگ در قالب برنامه باشگاه تابستانه هنر و تجربه در سالن‌های نام برده شده به نمایش 
در می‌آید. کاش طلسم بی‌توجهی به این کلوپ باطل شود.



و حالا کلوپ شلوارک و تی‌شرت
علی انصاریان را زیاد با شورت و تی‌شرت دیده‌ایم اما تماشای محمدرضا شریفی‌نیا با هیکل از قواره درآمده و بیژن بنفشه‌خواه استخوانی با شلوارک، واقعا نوبر است. این توضیح را نوشتیم تا برسیم به اینکه قرار است فیلم سینمایی «کلوپ همسران» به کارگردانی مهدی صباغ‌زاده اواخر تابستان روی پرده بیاید. در فیلم جز بازیگرانی که از آنها یاد کردیم میترا حجار، گوهر خیراندیش و شقایق فراهانی هم بازی کرده‌اند و براساس آنچه درباره داستان فیلم منتشر شده فیلم جدید آقای صباغ‌زاده به زندگی گروهی زن‌ذلیل می‌پردازد که برای رهایی از دست همسران‌شان به جزیره کیش فرار می‌کنند. دوچرخه و ساحل و شلوارک و احتمالا چند نمای لوس از یک خواننده هم چاشنی همیشگی چنین فیلم‌هایی است. بیچاره مخاطبانی که در این سینما باید فیلم انتخاب کنند و بلیت بخرند. بهمن فرمان‌آرا همین چند روز پیش در جشن خانه سینما چقدر درست گفت: فیلمفارسی به بعضی از فیلم‌های این سینما شرف دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید