• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76911
+
-

سیمرغ بال و پر بسته گیشه

پرستویی که با 11بار نامزدی دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد 4بار سیمرغ به خانه برده در دهه 90 اغلب با ناکامی مواجه شده

سیمرغ بال و پر بسته گیشه

اگر بخواهیم فارغ از کیفیت، به آمار و ارقام 37دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر بپردازیم، پرویز پرستویی با 11بار نامزدی دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد و با 5بار اختلاف نسبت به نامزدی‌های نفرات دوم یعنی عزت‌الله انتظامی و حمید فرخ‌نژاد و خسرو شکیبایی  در صدر جدول است. سراغ پرویز پرستویی و نامزدی‌هایش رفته‌ایم؛ بررسی کرده‌ایم که در 11بار نامزدی او برای دریافت سیمرغ، در 4‌باری که این جایزه را به خانه برده چقدر توانسته با جایزه‌اش فروش فیلم را تضمین کند؟ 
جالب اینکه در سال 76پرویز پرستویی در پرفروش‌ترین فیلم سال بازی کرده است. البته نه فیلمی که به‌خاطر آن جایزه کسب کرد، آژانس شیشه‌ای بلکه در فیلم مرد عوضی که هیچ جایزه‌ای نگرفته بود و در ژانر کمدی مخاطبانش را به سینما کشاند. البته پس از اکران، فرهاد توحیدی برای فیلمنامه این فیلم کاندیدای بهترین فیلمنامه از جشن خانه سینما شد که جایزه این خانه نیز به او نرسید. آنچه در این بررسی کوتاه خودنمایی می‌کند بی‌تأثیری جایزه بازیگران در فروش فیلم‌های در حال اکران است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید