• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76857
+
-

کلاهبرداری خانوادگی با آب معدنی

فرمانده انتظامی البرز گفت: یک باند کلاهبرداری خانوادگی که به بهانه راه‌اندازی شرکت تولید آب معدنی و پرداخت سودهای کلان اقدام به 22 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.
به گزارش فارس، «عباسعلی محمدیان» از انهدام باند کلاهبرداری خانوادگی که به بهانه راه‌اندازی شرکت تولید آب معدنی و پرداخت سودهای کلان اقدام به کلاهبرداری کرده بودند خبر داد و اضافه کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی مبنی بر دریافت پول‌های کلان توسط اعضای یک خانواده برای راه‌اندازی شرکت آب معدنی و متواری شدن آنها، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه متوجه شدند فردی به همراه اعضای خانواده خود با ثبت یک شرکت آب معدنی به صورت کاغذی بدون این‌که شرکت راه‌اندازی شود و به بهانه سرمایه‌گذاری و پرداخت سود حاصل از فروش به مالباختگان، مبالغ هنگفتی از آنها دریافت می‌کردند و قبل از سررسید پرداخت سود متواری شده و دیگر جوابگوی آنها نبوده است.
این مقام انتظامی ادامه داد: با توجه به حرفه‌ای بودن متهمان برای این‌که اصل پول سرمایه‌گذاران را نیز پرداخت نکنند، بدون این‌که شرکتی ایجاد شود، اعلام ورشکستگی کرده و پس از آن خود را از دید شکات و ماموران مخفی کرده‌اند.
محمدیان گفت: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی گسترده و با همکاری مالباختگان، سردسته باند کلاهبرداران را به پلیس آگاهی دعوت و با توجه به صدور حکم جلب وی با انجام تحقیق، نامبرده به جرم خود مبنی بر 10 فقره کلاهبرداری به ارزش 22 میلیارد ریال با همکاری 2 پسر و یک دختر خود اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی البرز تصریح کرد: در ادامه اعضای دیگر باند با توجه به دستگیر شدن پدرشان با حساسیت بیشتری رفتار می‌کردند، اما کارآگاهان با هوشیاری و به‌کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت مخفیگاه متهمان را در حوالی مهرشهر کرج شناسایی و پس از تعقیب و مراقبت و اطمینان از حضور همه آنها در آنجا در یک عملیات غافلگیرانه هر 3 متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.
وی عنوان کرد: متهمان با روبه‌رو شدن با مالباختگان و دیدن مستندات چاره‌ای جز اعتراف در پیش روی خود ندیده و به 10 فقره کلاهبرداری به ارزش 22 میلیارد ریال اقرار کرده و پس از اعزام به دادسرا و صدور قرار روانه زندان شدند.
محمدیان خطاب به شهروندان گفت: افراد سودجو و کلاهبردار با چرب‌زبانی و دادن وعده سودهای کلان در کمین شما هستند و شهروندان باید بدون انجام تحقیق، از اعتماد و واگذاری سرمایه خود به این افراد خودداری کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید