• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76840
+
-

پهپاد‌ها به کمک کشاورزی می‌آیند

پهپادهایی با ظرفیت و حجم‌های مختلف در سم‌پاشی، آب‌پاشی، مه‌پاشی، کود و بذرپاشی در مزارع آذربایجان‌غربی مورد استفاده قرار می‌گیرند

کشاورزی
پهپاد‌ها به کمک کشاورزی می‌آیند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی از ورود و استفاده از پهپادها در بخش کشاورزی استان خبر داد. به گزارش مهر، «امین آقایی» گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و خاکی برای کشاورزی بالا بردن راندمان تولید و اقتصاد با صرفه به وسیله تکنولوژی‌های جدید و روش‌های نوین ضرورتی انکارناپذیر است که پهپادها در این زمینه می‌توانند به کمک کشاورزان بیایند. 

وی با تأکید بر این‌که کشاورزی سنتی خسارات متعددی ایجاد می‌کند و باید به راهکارهای جدید بیندیشیم اظهار کرد: پهپادها با ظرفیت و حجم‌های مختلف در سم‌پاشی، آب‌پاشی، مه‌پاشی، کود و بذرپاشی با سرعت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این زمینه آموزش‌های لازم از سوی اساتید مجرب برای استفاده از پهپاد به کشاورزان داده شده است. آقایی با بیان این‌که این پهپادها در 7 تا ۱۰ دقیقه می‌توانند در یک هکتار عملیات انجام دهند افزود: برای فروش و عرضه این پهپادها هیچ محدودیتی وجود ندارد، اما اولویت با تعاونی‌ها، شرکت‌های فنی و مهندسی و شرکت‌های مکانیزاسیون بخش کشاورزی است. 

وی با اشاره به حمایت مالی وزارت جهاد کشاورزی از خریداران این پهپادها گفت: ۸۰ درصد هزینه خرید این پهپادها به وسیله تسهیلات ۵ تا ۱۵ درصدی به متقاضیان از سوی وزارت جهاد کشاورزی تأمین می‌شود و بقیه باید توسط بهره‌برداران هزینه شود. آقایی هزینه خرید هر پهپاد در بخش کشاورزی را بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر پهپاد بسته به میزان مخزن از ۵ لیتر تا ۲۰ لیتر متغیر است و حمایت مالی از متقاضیان به صورت تسهیلات صورت می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید