• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 13 شهریور 1398
کد مطلب : 76747
+
-

تعطیلی 29 سفره‌خانه در شیراز

این سو و آن سوی استان
تعطیلی 29 سفره‌خانه در شیراز

در هفته‌ای که گذشت ۲۹ سفره‌خانه در شیراز و برخی دیگر از مناطق از جمله روستای گردشگری قلات به دستور قضایی پلمب شد. مهر و موم این سفره‌خانه‌ها با تاکید بر سالم‌سازی محیط‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه و برخورد با مظاهر علنی فساد انجام شده است. 

به گزارش ایرنا،  بنری با این مضمون که «با توجه به شکایات و گزارش‌های مردمی و اهالی محل، کلیه باغ‌رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، و سفره‌خانه‌های سنتی روستای گردشگری قلات به دلیل ایجاد مزاحمت، اعمال خلاف اخلاق، و ارتکاب جرم به دستور مقام قضایی تا اطلاع ثانوی پلمب گردید» در ورودی روستای قلات نصب شده است. 

پیش از این، رئیس کل دادگستری استان فارس هم از پلمب ۲۹ باغ‌مجلس و سفره‌خانه متخلف در شیراز طی یک هفته اخیر خبر داد و بر لزوم اهمیت سالم‌سازی محیط‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه و برخورد با مظاهر علنی فساد تاکید کرد. 

حجت‌الاسلام «سید کاظم موسوی» بیان کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، برخورد با اماکن صنفی متخلف به‌خصوص باغ‌مجلس‌ها و سفره‌خانه‌ها و تورهای گردشگری غیرمجاز در دستور کار قرار گرفت و از فعالیت ۲۹ مکان و واحد صنفی متخلف جلوگیری به عمل آمد.

 رئیس کل دادگستری فارس با بیان این‌که برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی را بدون اغماض و با قاطعیت پیگیری می‌کنیم گفت: در راستای مقررات مربوطه، ضمن تشدید نظارت‌های صنفی، مصادره املاک، باغ‌ها و اماکن متخلف در دستور کار قضایی قرار گرفته
 است. 

وی سلامت اخلاقی جامعه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان را مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها به‌خصوص دستگاه‌های فرهنگی استان خواند و تصریح کرد: برخورد با قانون‌شکنی‌ها و هنجارشکنی‌ها همواره وجود داشته است، اما نقش دستگاه قضایی در دوران تحول قضایی در همه حوزه‌ها پررنگ‌تر خواهد بود. 

«حیدر آسیابی» دادستان عمومی و انقلاب شیراز، نیز از تعطیلی و پلمب تعدادی رستوان و باغ، کافی‌شاپ و سفره‌خانه سنتی در کوچه شانزدهم دکتر حسابی شیراز خبر داد و بیان کرد: این واحدهای صنفی به دلیل ایجاد مزاحمت، اعمال خلاف اخلاق، و ارتکاب جرم و با توجه به شکایت‌های مردمی و اهالی محل تا اطلاع ثانوی تعطیل است و به پرونده تخلفات این واحدها در دادسرای ناحیه 2 شیراز رسیدگی می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید