• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76676
+
-

5 قابلیت اندروید ۱۰ در گوشی‌های قدیمی

فوت‌و‌فن
5 قابلیت اندروید ۱۰ در گوشی‌های قدیمی


 اندروید ۱۰ به‌عنوان پیشرفته‌ترین نسخه سیستم عامل موبایل گوگل قرار است چند وقت دیگر به‌صورت رسمی عرضه شود. اما خیلی از گوشی‌های اندرویدی قدیمی شاید نتوانند این آپدیت مهم را دریافت کنند. استفاده از امکانات نسخه‌های جدید اندروید یکی از دلایلی است که خیلی‌ها را مجبور به عوض‌کردن گوشی‌شان می‌کند. سایت androidauthority، ۵‌ویژگی اندروید ۱۰ را مرور کرده که می‌توانید با ترفندهایی از آنها در گوشی‌های قدیمی هم استفاده کنید.

1
ژست‌های حرکتی

استفاده از ژست‌های حرکتی برای کنترل گوشی‌های اندرویدی، نخستین بار در اندروید 9پای معرفی شد. این ویژگی در نسخه آزمایشی اندروید 10متحول شده است. برای بهره‌مندی از این ویژگی مانند اندروید ۱۰ حتما نیازی به آخرین نسخه‌های اندروید ندارید. اپلیکیشن‌های زیادی هستند که می‌توانند استفاده از ژست‌های حرکتی را در گوشی‌های قدیمی فراهم کنند.
یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها برای این کار Navigation Gestures است. این اپلیکیشن روی گوشی‌هایی که حتی اندروید 5 هم دارند قابل نصب است. Fluid Navigation Gesture هم اپلیکیشن دیگری است که می‌توانید از آن برای این کار استفاده کنید.

2
Digital Wellbeing

اندروید ۹ با مجموعه ابزارهایی معرفی شد تا کاربران بتوانند روی میزان استفاده خود از تلفن همراه کنترل بیشتری داشته باشند. Digital Wellbeing اپلیکیشنی است که در این نسخه از اندروید می‌تواند میزان استفاده از تلفن همراه را به شما نشان دهد. در اندروید 10هم قابلیتی به نام Focus Mode اضافه شده است که می‌تواند اپلیکیشن‌هایی که تمرکزتان را مختل می‌کنند موقتا تعطیل کند. اپلیکیشن Stay Focused می‌تواند همین کار را برایتان انجام دهد. این اپلیکیشن یکی از بهترین نمونه‌های موجود برای کنترل میزان استفاده از تلفن همراه است.  همچنین می‌تواند اپلیکیشن‌های انتخابی شما را در روزهای خاصی به‌طور کامل از دسترس خارج کند. این گزینه برای زمانی‌که نیاز به مطالعه و یا درس خواندن در روزهای مشخصی دارید، بسیار مفید و لازم است.

3
پاسخ‌های هوشمند

یکی از بهترین قابلیت‌های اندروید 10، پاسخ‌دهی هوشمند یا Smart Reply است. این ویژگی در آینده برای پیام‌رسان‌هایی نظیر مسنجر فیسبوک، واتساپ و سیگنال فعال خواهد شد. اپلیکیشن Smart Reply توسعه‌یافته توسط گوگل می‌تواند این کار را به‌صورت محدودی روی گوشی‌های قدیمی انجام دهد. این اپلیکیشن پس از طی‌کردن مرحله آزمایشی، توسط گوگل از دسترس خارج شد. با این حال شما می‌توانید آن را از طریق منابع دیگری نظیر APKMirror دریافت کنید. این قابلیت به‌ویژه در زمان‌هایی مثل رانندگی خیلی از مشکلات را حل می‌کند.








4
پرکردن خودکار کلمه‌های عبور

اندروید ۱۰ برای مدیریت پسوردهای کاربران که هر روز بیشتر می‌شود پیشرفت چشمگیری داشته است. اگر یک گوشی قدیمی دارید اپلیکیشن‌های مدیریت پسورد می‌تواند جایگزین این قابلیت برای شما باشد. LastPass را می‌توان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دنیا برای این کار دانست. این نرم‌افزار تمامی نام‌های کاربری و پسورد شما را در پشت یک نام کاربری و پسورد اصلی ذخیره می‌کند. برای استفاده از LastPass به اندروید نسخه 5و بالاتر احتیاج دارید. LastPass نمی‌تواند از تمامی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها پشتیبانی کند. با این حال شما می‌توانید اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری خود را در این اپلیکیشن ذخیره کنید. این اپلیکیشن به یک مرورگر داخلی مجهز شده است، به این ترتیب استفاده از این برنامه برای وب‌سایت‌های مختلف راحت‌تر خواهد بود.

5
اشتراک وای‌فای بدون دادن رمز

خیلی‌ وقت‌ها وقتی دوستی به خانه یا محل کارمان می‌آید می‌خواهیم او هم به شبکه وای‌فای وصل شود. در اندروید ۱۰ این امکان وجود دارد که با استفاده از کد QR، بلوتوث و NFC، اتصال وای‌فای را به اشتراک گذاشت. InstaWiFi یکی اپلیکیشن‌ها برای استفاده از این قابلیت در گوشی‌های قدیمی است. این اپلیکیشن یک کد QR را برای شما می‌سازد که با اسکن آن می‌توانید اتصال وای‌فای خود را به اشتراک بگذارید.

قابلیت مهم اندروید 10
یکی از بهترین قابلیت‌های اندروید 10، پاسخ‌دهی هوشمند یا Smart Reply است. این ویژگی در آینده برای پیام‌رسان‌هایی نظیر مسنجر فیسبوک، واتساپ و سیگنال فعال خواهد شد

این خبر را به اشتراک بگذارید