• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76582
+
-

قتل مرد خارجی به‌دست زورگیران خشن


بازجویی از اعضای باند زورگیری که به اتهام چندین فقره سرقت دستگیر شده‌اند، اسرار جنایتی هولناک را برملا کرد. اعترافات اعضای این باند نشان می‌دهد که آنها هنگام سرقت از یکی از اتباع خارجی وی را به قتل رسانده‌اند.
به گزارش همشهری، چندی قبل به‌دنبال چند فقره سرقت و زورگیری، مأموران انتظامی شهرستان میناب در استان هرمزگان تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسای عاملان این سرقت‌ها آغاز کردند. اظهارات شاکیان نشان می‌داد اعضای این باند با تهدید چاقو گوشی شهروندان را سرقت می‌کنند. یکی از شاکیان به مأموران گفت: در نزدیکی خانه‌ام قدم می‌زدم که چند جوان سدراهم شدند و با تهدید چاقو گوشی موبایلم را زورگیری کردند. آنها خیلی خشن بودند و شانس آوردم که گوشی‌ام را به آنها دادم و آسیبی به من نزدند. حرف‌های سایر شاکیان نیز مشابه این مالباخته بود و نشان می‌داد اعضای این باند برای عملی کردن نقشه سرقت متوسل به خشونت می‌شوند.
مأموران در جریان تحقیقات خود به چند فیلم دوربین مداربسته در محل وقوع سرقت‌ها دست یافتند که در آن چهره سارقان مشخص بود و همین تصاویر نخستین سرنخ‌ها را در اختیار مأموران گذاشت. درحالی‌که شمار مالباختگان به 30نفر رسیده بود افسران آگاهی به اطلاعاتی درباره مخفیگاه سارقان دست یافتند و در عملیاتی ضربتی یکی از سارقان در میناب دستگیر شد.
این متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت اعتراف کرد که با همدستی 5نفر دیگر تاکنون دست به چندین فقره سرقت و زورگیری در میناب زده است. اعترافات این متهم حاکی از آن بود که سایر اعضای این باند در شهرستان رودان مخفی شده‌اند که مأموران در یک عملیات ضربتی 5متهم دیگر را نیز دستگیر کردند.
وقتی همه اعضای این باند دستگیر شدند کاراگاهان به بازجویی‌های تخصصی از آنان پرداختند و معلوم شد که آنها علاوه بر سرقت در یک فقره قتل نیز دست دارند. اعترافات متهمان نشان می‌داد آنها سال97 در جریان زورگیری از یکی از اتباع خارجی وی را به قتل رسانده‌اند.
محمد رستمی، فرمانده ‌انتظامی میناب در این‌باره به ایلنا گفت: دستگیرشدگان تاکنون به 30فقره سرقت، زورگیری، کیف‌قاپی به عنف و یک فقره قتل اتباع بیگانه اعتراف کرده‌اند. آنها در ادامه تحقیقات صحنه جنایت را نیز بازسازی کردند و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید