• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76575
+
-

سرقت دوباره سارق طمعکار از یک خانه

سرقت دوباره سارق طمعکار از یک خانه


دزد معتاد پس از دستبرد به خانه‌ای درحوالی میدان خراسان، تصمیم گرفت برای دومین بار هم به آنجا دستبرد بزند؛ غافل از اینکه این بار صاحبخانه در خانه است و دستش رو می‌شود.
به گزارش همشهری، شامگاه 21خرداد امسال، زمانی که ساکنان خانه‌ای حوالی میدان خراسان تهران در خانه نبودند، دزد جوانی وارد آنجا شد و اقدام به سرقت مقداری لوازم باارزش به ارزش حدود 100میلیون تومان کرد. این لوازم بیشتر تجهیزات عکاسی بودند و سارق جوان همه آنها را در کیسه‌ای که همراهش بود ریخت و از خانه خارج و در تاریکی شب ناپدید شد. کسی از ماجرای این سرقت خبر نداشت تا اینکه صاحبخانه و خانواده‌اش به خانه برگشتند و متوجه ماجرا شدند. با شکایت مالباخته، پرونده‌ای در دادسرای ناحیه 34تهران تشکیل شد و کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی مأمور شناسایی و دستگیری سارق شدند.

اتفاق عجیب
2هفته از ماجرای این سرقت می‌گذشت و تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از سارق به جایی نرسیده بود. ساعت از 10شب 4تیرماه گذشته و مالباخته و اعضای خانواده‌اش در خانه بودند که مرد صاحبخانه متوجه صداهایی عجیب شد. لحظاتی بعد او متوجه جوانی ناشناس شد که مخفیانه وارد خانه شده بود و به‌نظر می‌رسید که به قصد سرقت آمده است. مرد صاحبخانه با سارق جوان درگیر شد و با سر و صدا از همسایه‌ها برای دستگیری او کمک خواست. سارق که دستپاچه شده بود پا به فرار گذاشت و به کوچه دوید و کمی بعد سوار یک خودروی پژو 206سفید رنگ شد و از محل فرار کرد.
با گزارش ماجرا به پلیس، تیمی از مأموران راهی محل سرقت شده بودند. هرچند سارق موفق به فرار شده بود اما مشخصات خودروی او در اختیار پلیس قرار گرفت و مأموران با بررسی این مشخصات به مالک ماشین رسیدند. تحقیقات نشان می‌داد که مالک ماشین 3پسر جوان دارد که همگی آنها سابقه‌دار هستند و در زمان سرقت، ماشین در اختیار یکی از آنها به نام شایان بوده است. تصویر شایان در اختیار شاکی قرار گرفت و او تأیید کرد که دزد خانه‌اش همین فرد بوده است. به این ترتیب دستور بازداشت پسر 25ساله صادر شد و مأموران موفق شدند در نخستین روز شهریورماه او را حوالی میدان خراسان دستگیر کنند. هر چند متهم مدعی بود که بی‌گناه است و سرقت کار او نبوده اما در ادامه تحقیقات سرنخ‌هایی به‌دست آمد که باعث شد حقیقت فاش شود.
شایان در ادامه اعتراف کرد که به‌دلیل اعتیاد شدیدش به موادمخدر تصمیم به سرقت گرفته بود. او گفت: نخستین بار که به خانه مالباخته دستبرد زدم، کسی در خانه نبود. چراغ‌ها خاموش بود و با خیال راحت وارد آنجا شدم اما چون می‌ترسیدم، مقداری تجهیزات عکاسی که در خانه بود را سرقت و فرار کردم. پس از آن اموال مسروقه را در خیابان به یک رهگذر فروختم و پولش را صرف خرید مواد کردم. حدود 2هفته بعد، باز هم تصمیم به سرقت گرفتم و چون تصور می‌کردم در آن خانه همچنان کسی حضور ندارد، دوباره به آنجا رفتم اما بعد از ورود با صاحبخانه درگیر شدم و فرار کردم.
به گفته سرهنگ بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، با اعترافات متهم تحقیقات برای فاش شدن دیگر جرایم احتمالی او ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :