• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76478
+
-

کمک شهرداری به هیات‌های مذهبی ارومیه

شهردار: کمک‌های شهرداری ارومیه به هیأت‌های مذهبی فقط در قالب توزیع اقلامی چون ریسه و پرچم‌های سیاه است

در شهر
کمک شهرداری به هیات‌های مذهبی ارومیه

به گفته شهردار ارومیه ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار برای سیاهپوش کردن شهر و توزیع اقلام فرهنگی بین هیأت‌های مذهبی هزینه صرف شده است. به گزارش مهر «محمد حضرت‌پور» با تسلیت فرا رسیدن ایام محرم به اعلان‌های عزا و اهتزاز پرچم حسینی در شهر اشاره کرد و گفت: شهرداری ارومیه با اعلان عزا و اهتزاز پرچم حسینی در هفته گذشته با حضور عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) در محوطه شهرداری به استقبال ماه محرم رفته است.  

حضرت‌پور با بیان این‌که فضای شهر ارومیه با نصب پرچم‌ها و ریسه‌های مشکی در آستانه محرم سیاهپوش شده است، عنوان کرد: تلاش عمده شهرداری بر این است که محرم به صورت مردمی برگزار شود. ۱۴۰۰ سال است که محرم با شور حسینی از سوی مردم برگزار می‌شود و این مهم ادامه خواهد داشت. شهرداری هم به عنوان یک دستگاه فرهنگی رسالت‌هایی بر عهده دارد و تلاش می‌کند با سیاهپوش کردن فضای شهر و کمک به هیأت‌های مذهبی در قالب توزیع اقلام فرهنگی رسالت خود را تحقق بخشد.

وی افزود: در دهه اول محرم شاهد توزیع نذری از سوی هیأت‌های مذهبی مختلف و شهروندان در شهر هستیم. بر این اساس با تعبیه مخزن‌های بزرگ زباله در کنار محل هیأت‌های مذهبی و آماده‌باش پاکبان‌های مدیریت شهری در نقاط مختلف شهر برای رفت و روب شهری تمهیدات لازم اندیشیده شده است. البته از شهروندان هم درخواست می‌کنیم نظافت شهری را در ایام محرم رعایت و با شهرداری همکاری کنند. این مسئول اظهار کرد: کمک‌های شهرداری ارومیه به هیأت‌های مذهبی فقط در قالب توزیع اقلامی چون ریسه و پرچم‌های سیاه است و کمک‌هایی چون تحویل صندلی و داربست در توان شهرداری نیست.


نصب 20 نماد ویژه ماه محرم در ارومیه

مدیرعامل سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه هم با اشاره به نصب نمادهای ویژه محرم اظهار کرد: با فرا رسیدن ماه محرم نمادهای مناسبتی و ویژه ماه محرم به تعداد بیش از 20 نماد در شهر ارومیه نصب شده است. «علی شایگان» افزود: نمادهای ویژه ماه محرم با مضامین یاحسین(ع)، علمدار کربلا، پلاک‌های یاحسین(ع)، نمادهای خیمه‌های دشت کربلا، ظهر عاشورا، شمع، تقویم و  نمادهای دیگر در مناطق مختلف شهر ارومیه نصب شده است.

وی بیان کرد: نزدیک به 70 سازه‌ و بیلبورد تبلیغاتی در شهر ارومیه نصب شده و در پل‌های عابر پیاده نیز به طول 400 متر‌ مربع بنر با موضوع ماه محرم اجرا شده است.  شایگان با تاکید بر این‌که در تلویزیون‌های نصب شده در شهر کلیپ‌های ویژه ماه محرم پخش می‌شود، اظهار کرد: در کل میادین اصلی کتیبه و ریسه‌های ویژه ماه محرم نصب شده است. در خیابان امینی هم 30 سازه به همراه ریسه‌های ماه محرم به صورت ویژه نصب شد. این مسئول تاکید کرد: 58 کتیبه، ریسه و پروژکتور در مساجد شهر ارومیه توزیع شده است و شهر برای برپایی مراسمات سوگواری حضرت امام حسین (ع) آماده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید