• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76405
+
-

درمانگاه زخم در بندرعباس راه‌اندازی شد

برای نخستین‌بار در استان هرمزگان درمانگاه تخصصی زخم در ساختمان سوانح و سوختگی شفا واقع در مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی پیامبر اعظم(ص) راه‌اندازی شد. 

رئیس درمانگاه زخم مجتمع پیامبر اعظم(ص) در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در این درمانگاه تخصصی تمام زخم‌های بیماران سرپایی از جمله زخم‌های سوختگی، تروما و زخم‌های بعد از عمل جراحی، زخم بستر و هر نوع زخم دیگر ویزیت، پانسمان و درمان می‌شوند. 

دکتر «ابوالفضل فیاضی» با اشاره به این‌که در این درمانگاه، درمان زخم‌ها با استفاده از پانسمان‌های نوین انجام می‌شود، گفت: در پانسمان نوین برخلاف پانسمان‌های متداول و سنتی که بیشتر از پماد و سرم استفاده می‌شد، با استفاده از پانسمان بیولوژیک که با بدن سازگاری بیشتری دارد، درمان زخم‌ها خیلی سریع‌تر انجام می‌شود و عوارض کمتری برای بیمار دارد؛ همچنین علاوه بر کاهش طول درمان، هزینه‌های بیمار نیز کاهش می‌یابد. 

وی درباره انواع پانسمان‌های انجام‌شده در این درمانگاه تصریح کرد: تمام زخم‌ها در این درمانگاه پذیرش و درمان می‌شوند ولی به‌صورت متداول، درمان زخم‌های سوختگی به‌صورت سرپایی، درمان زخم بستر، درمان زخم‌هایی که بنا به شرایط بیمار یا نحوه عمل جراحی، محل جراحی و زخم بسته نمی‌شود که شایع‌ترین آن سینوس پاینونیدال است، با استفاده از پانسمان‌های نوین انجام می‌شود که در مقایسه با پانسمان‌های سنتی و قدیمی که زخم با سرم شست‌وشو و سپس پانسمان می‌شد، بسیار بهتر بوده و درمان زخم در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. 

رئیس درمانگاه زخم مجتمع پیامبر اعظم(ص) اضافه کرد: زخم‌های مربوط به جراحی ارتوپدی که قسمتی از زخم به دلیل آتل یا پین باز می‌ماند، زخم‌های ناشی از تصادف، تروما و لسریشن یا به عبارتی کشیدگی و پارگی پوست همگی در درمانگاه زخم انجام می‌شود. 

 این درمانگاه در طبقه اول ساختمان سوختگی واقع ‌شده و طرف قرارداد تمام بیمه‌هاست و در شیفت صبح تمام ایام هفته از شنبه تا پنجشنبه در حال خدمت‌رسانی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید