• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76382
+
-

صنایع کرمانشاه؛ همچنان بی‌بهره‌ از قطار

خبر
صنایع کرمانشاه؛ همچنان بی‌بهره‌ از قطار

با افتتاح راه‌آهن کرمانشاه در آخرین روزهای سال 96 امیدی بین فعالان حوزه صنعت کرمانشاه شکل گرفت تا با ایجاد حمل‌و‌نقل ریلی تحولی در عرصه جابه‌جایی تولیدات صنعتی استان رخ دهد. به گزارش ایسنا، یکی از اهدافی که برای راه‌آهن کرمانشاه در نظر گرفته شده بود کمک به حمل‌و‌نقل ریلی تولیدات صنایع و واحدهای تولیدی استان بود، اما اکنون با گذشت حدود 5/1 سال از راه‌اندازی راه‌آهن غرب کشور، فعالان این بخش هنوز نمی‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در این باره با بیان این‌که صنایع استان هنوز از مزایای حمل‌و‌نقل ریلی بهره‌مند نشده‌اند، گفت: با راه‌اندازی قطار، این امید در دل صنایع ایجاد شد که از این سیستم حمل‌و‌نقل برای جابه‌جایی مواد اولیه و تولیدات خود استفاده کنند، اما هنوز این امر محقق نشده است.

«جهانبخش شکری» با بیان این‌که کرمانشاه نیازمند چند بارانداز برای دسترسی صنایع است، ادامه داد: هنوز باراندازی برای استفاده و دسترسی صنایع به راه‌آهن ایجاد نشده است. رئیس خانه صنعت و معدن استان با بیان این‌که کرمانشاه به حداقل 3 بارانداز برای دسترسی صنایع به راه‌آهن نیاز دارد، تاکید کرد: ما در مسیر راه‌آهن صنایع بزرگی از پتروشیمی‌ها، صنایع فولاد، صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی بیستون گرفته تا صنایع جاده ماهیدشت شامل صنایع سیمان، صنایع روغن و... را داریم که باید از این مزیت راه‌آهن بهره‌مند شوند.شکری یادآور شد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور و کمبود اعتباراتی که داریم احداث این بارانداز‌ها کار آسانی نیست و تقاضا داریم مسئولان استان پیگیرموضوع باشند. 

وی از تاثیر بسزای حمل‌و‌نقل ریلی در کاهش هزینه تمام شده بخش تولید یاد کرد و افزود: با کمک قطار حمل‌و‌نقل مواد اولیه و تولیدات صنایع با هزینه کمتری انجام خواهد شد و این امر به رقابت‌پذیری صنایع کمک می‌کند. به گفته رئیس خانه صنعت و معدن کرمانشاه، در صورتی که حمل بار از طریق راه‌آهن کرمانشاه میسر شود، دسترسی آسان‌تری هم به سایر نقاط کشور ایجاد خواهد شد و صنایع می‌توانند بازارهای خود را گسترش دهند. شکری با اشاره به برنامه‌ای که برای ادامه راه‌آهن کرمانشاه تا مرز خسروی وجود دارد، عنوان کرد: با راه‌اندازی این بخش امکان صادرات آسان‌تر محصولات به بازار عراق نیز فراهم خواهد شد. ‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید