• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76305
+
-

شهردار تهران به وین و برلین سفر می‌کند

شهردار
شهردار تهران به وین و برلین سفر می‌کند


شهردار تهران با هدف توسعه روابط تهران با پایتخت کشورهای اروپای غربی، به وین و برلین سفر می‌کند.

به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی، شهردار تهران به همراه هیأتی متشکل از یک عضو شورای شهر تهران و چند تن از مدیران شهرداری، امروز راهی اتریش و پس از آن آلمان می‌شود. این سفر بنا به دعوت مدیرکل سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) و همچنین دعوت همتایان خود در شهرهای وین و برلین صورت می‌گیرد.

شهردار تهران در این سفر، ابتدا در اجلاس یونیدو با عنوان «پلی برای شهرها و ایجاد ارتباط میان شهرها از طریق تکنولوژی‌های نسل جدید» که در مقر سازمان ملل در وین برگزار می‌شود، حاضر خواهد شد و در پنل تخصصی و میزگرد شهرداران، سخنرانی خود را ارائه می‌دهد. این اجلاس تا به امروز به‌صورت عمومی در 3دوره برگزار شده است و برای شرکت در دوره‌های پیشین این اجلاس نیز از شهرداران وقت پایتخت دعوت به عمل آمد که هیچ‌یک موفق به حضور در آن نشدند اما امسال شهردار تهران با هدف توسعه مناسبات دو جانبه و آشنایی با تجارب و دستاوردهای شهری این دعوت را پذیرفت.

پیروز حناچی در این سفر ملاقاتی با مدیرکل یونیدو خواهد داشت و انتظار می‌رود طی این ملاقات تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تهران و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در زمینه فناوری‌های نوین شهری به امضا برسد.

علاوه بر شرکت در اجلاس و ملاقات با مدیرکل یونیدو، شهردار تهران براساس دعوتی که از سوی میخائیل لودویک، شهردار وین صورت گرفته است با وی و برخی از مسئولان محلی شهر وین دیدار خواهد داشت. در این سفر حناچی و همراهان او بازدیدهایی از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری وین در حوزه شهر هوشمند، مدیریت پسماند، سامانه‌های امداد و نجات و آتش‌نشانی شهر و سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی وین انجام خواهند داد.

پس از بازدید از وین؛ شهردار تهران و هیأت همراه بنا به دعوت مایکل مولر، شهردار برلین سفری یک روزه به برلین خواهند داشت و ضمن ملاقات با مولر از برخی از پروژه‌های این شهر هم بازدید خواهد کرد.

شهر وین طی 10 سال گذشته به‌صورت پیاپی براساس شاخص‌های کیفیت زندگی به‌عنوان شهر برتر جهان شناخته شده است و از این‌رو، آشنایی با تجارب مدیریت شهری وین برای شهرداری تهران امری حائز اهمیت است. در سال 2016نیز در سفر شهردار وقت وین به تهران تفاهمنامه‌ای میان این دو شهر به امضا رسید.

شهر برلین نیز تا چند سال قبل به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری در اروپا شناخته نمی‌شد و گردشگران به‌صورت عمومی علاقه‌مند به بازدید از شهر برلین نبودند، اما با توجه به پروژه‌هایی که طی سال‌های اخیر در این شهر اجرا شد و خلاقیت‌ها و ابتکاراتی که توسط شهردار برلین عملی شده‌است، امروزه برلین به یکی از مقاصد برتر گردشگری تبدیل شده و به‌عنوان کانون نوآوری و خلاقیت در شهرهای اروپایی مطرح است.

برلین با جمعیتی در حدود 3میلیون و 700 هزار نفر و مساحتی در حدود 980 کیلومترمربع دومین شهر بزرگ آلمان به لحاظ مساحت است.

وین پایتخت اتریش، در حدود یک میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد و مساحت آن در حدود 415 کیلومترمربع است. این شهر همواره در میان شهرهای با کیفیت جهان رتبه‌های نخست را به‌خود اختصاص داده‌ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید