• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7628
+
-

بزرگداشت رکن‌الدین خسروی در سنگلج

بزرگداشت رکن‌الدین خسروی در سنگلج

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد رکن‌الدین خسروی در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، گرامیداشت رکن‌الدین خسروی شنبه ۵ اسفند‌ماه ساعت۱۸:۳۰ با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد.

سیمین خسروی همسر زنده‌یاد خسروی و ایرج راد سخنرانان این مراسم هستند. همچنین فیلم مستندی از زندگی رکن‌الدین خسروی در این برنامه پخش می‌شود و ابراهیم اثباتی به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

رکن‌الدین خسروی از پیشکسوتان آموزش تئاتر در ایران محسوب می‌شود که سال‌ها به تدریس بازیگری و کارگردانی تئاتر و تاریخ نمایش در ایران اشتغال داشت. بسیاری از چهره‌های امروز تئاتر در کلاس‌های او شرکت کرده‌اند. او از بنیانگذاران اداره هنرهای دراماتیک است. خسروی تحصیلات عالیه کارگردانی تئاتر را در مدرسه دراما سنتر لندن طی کرد و کارهای بسیاری را در ایران و اروپا به صحنه برد. رکن‌الدین خسروی در 26دی1395 درگذشت.

در زمان حیات رکن‌الدین خسروی در ۲۷شهریور۱۳۸۹ نیز مراسم بزرگداشتی به همت انجمن بازیگران خانه تئاتر برای وی، با حضور بازیگرانی چون اکبر زنجان‌پور، ‌رؤیا تیموریان، بهزاد فراهانی، صدیق تعریف و  بهروز بقایی برگزار شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید