• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76248
+
-

ببخشید شما اینفلوئنسرید؟

نکات زیرپوستی درباره اینستاگرام برای استفاده ایرانی‌ها

نیما شفیع‌زاده


محتوای هیجان‌انگیز پست کنید: محتواهای شما باید طوری باشد که فالوئرهایتان را برای دنبال‌کردن صفحه‌تان سر ذوق بیاورد. این بدان معنا نیست که عکس و فیلم‌های افرادی که خودشان منتشر کرده‌اند را کپی کرده و در صفحه‌تان منتشر کنید. ترجیحاً سعی کنید محتواهایتان تولید خودتان باشد.
محتوای زرد تولید کنید/نکنید: واقعاً نمی‌دانم باید بگویم که محتوای زرد تولید کنید یا نکنید چون این نوع از محتوا بین تعداد زیادی از ایرانی‌ها محبوب است و در اکسپلورر اینستاگرام هم معمولاً آنها را می‌بینید اما عموماً ارزش محتوایی ندارند.

به‌صورت مستمر فعالیت داشته باشید: فاصله بین پست‌هایتان نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم. با‌توجه‌به  کشش فالوئرهایتان سعی کنید به‌صورت مستمر حضور داشته باشید و پست منتشر کنید.

ترجیحاً زیاد کپشن ننویسید: از آنجا که اینستاگرام شبکه اجتماعی تصویر‌محور است، پیشنهاد می‌کنم اولویت شما ابتدا انتخاب تصاویر خوب و هیجان‌انگیز باشد و بعد کپشن خوب. سعی کنید کپشن‌هایتان زیاد طولانی نباشد. با اینکه خود اینستاگرام در کپشن‌نویسی محدودیت خاصی ندارد، سعی کنید طولانی نباشد تا کاربرها خسته نشوند. اگر کپشن شما حداکثر تا ۳۰۰ کلمه باشد، خیلی خوب است.

ادامه در کامنت اول: وقتی محدودیت کاراکترهای کپشن اینستاگرام تکمیل می‌شود، برای ادامه بنویسید: «ادامه در کامنت اول».

اینتر بزنید: در کپشن‌های اینستاگرام خود اینتر بزنید و خیلی پشت‌سر‌هم ننویسید تا حس پشت‌سر‌هم‌بودن نوشته را به کاربر ندهد و چشم او از خواندن کپشن شما خسته نشود. به قولی «جای نفس‌کشیدن باشه».

از ایموجی استفاده کنید: در کپشن محتواهای خود از ایموجی استفاده کنید تا محتواهای شما جذاب‌تر دیده شود.

هشتگ مرتبط بزنید: از هشتگ‌ها به‌درستی استفاده کنید و برای هر محتوا هشتگ‌های مرتبط با آن را به‌کار ببرید. خیلی‌وقت‌ها هم هشتگ‌ها براساس محتوای متنی (کپشن) انتخاب می‌شود که حس‌و‌حال کپشن را بیشتر برساند نه حس‌و‌حال تصویر را. به‌علاوه هشتگ‌ها لزوماً براساس جنس تصاویر انتخاب‌شده نیست. توجه داشته باشید که در هشتگ‌های خود از حروف عربی مانند «ک» یا «ی» استفاده نکنید چون هشتگی که به‌صورت #درکه با «کاف فارسی» نوشته می‌شود با هشتگی که به‌صورت #درکه با «کاف عربی» نوشته می‌شود متفاوت است و اینستاگرام این دو هشتگ را جدا از هم درنظر می‌گیرد.

تعداد فالوئر و لایک مهم نیست/هست: ازنظر خیلی‌ها اینکه چه تعداد فالوئر دارید یا چه تعداد لایک می‌خورید، اهمیت ویژه‌ای دارد اما به‌نظر من مهم نیست چقدر لایک و فالوئر دارید، مهم این است که چقدر تأثیرگذار هستید؛ چراکه قدرت تأثیرگذاری از قدرت تعداد لایک و فالوئر خیلی بیشتر است.

پست‌ها را استوری کنید: پایین پست‌ها آیکونی به شکل موشک هست که اگر روی آن کلیک کنید، عبارتAdd Post to your story به شما نمایش داده می‌شود. با این کار می‌توانید پست‌ها را در استوری‌تان منتشر کنید و لینک پست در استوری‌تان قرار می‌گیرد تا فالوئرهایتان بتوانند روی آن کلیک کرده و پست شما را مشاهده کنند.

کاور مناسب انتخاب کنید: برای پست‌های ویدئویی خود کاور مناسب انتخاب کنید. هنگامی که کاربران روی ویدئوی شما کلیک کرده‌اند و منتظرند ویدئوی شما بارگذاری شود، این تصویر کاور به آنها نمایش داده می‌شود. این تصویر می‌تواند در ترغیب‌ کاربران برای دیدن ویدئوی شما خیلی تأثیرگذار باشد.

روی تصاویر زوم کنید(Zoom-in , Zoom-out): با گذاشتن2 تا از انگشتانتان روی هر نقطه از تصاویر (عکس یا ویدئو) پست‌شده در اینستاگرام و بازی‌دادن آنها، می‌توانید روی تصاویر زوم کنید.

آلبوم منتشر کنید: اگر از موضوعی چند تصویر تهیه کرده‌اید و می‌خواهید این تصاویر را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، می‌توانید با استفاده از قابلیت اینستاگرام تصاویر خود را به‌صورت آلبومی با محدودیت10 تصویر منتشر کنید. مخاطبان با ورق‌زدن این تصاویر می‌توانند به کل تصاویر شما دسترسی داشته باشند.

چند نکته کلیدی برای استوری اینستاگرام

نسبت تصاویر: نسبت استانداردی که اینستاگرام برای استوری‌ها درنظر گرفته ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است. این نسبت حالت عمودی دارد. ویدئو‌هایی که در استوری قرار می‌گیرند محدود به ۱۵ ثانیه هستند. ترجیحاً چند پیکسلی را از عرض و طول به‌عنوان حاشیه امن درنظر بگیرید.
داستان‌سرایی کنید: اگر هنگام ضبط استوری دست‌تان را روی دکمه ضبط‌کردن نگه دارید و بین آن وقفه‌ای نیندازید، می‌توانید 2 استوری و بیشتر به‌صورت بدون وقفه و پشت‌سر‌ هم داشته باشید.

با فرمت‌های مختلف استوری بگیرید: از فرمت‌هایBoomrang، Rewing، Hands free و… برای گرفتن استوری‌های هیجان‌انگیزتر استفاده کنید چون هرکدام ویژگی خاص خودشان را دارند.

از استیکرهای مختلف استفاده کنید: از استیکرهایLocation، Poll، Mood و… برای جذاب‌ترکردن استوری‌های خود استفاده کنید.

از افکت‌ها استفاده کنید: از افکت‌هایOsli، Lagos، Jakarta و… برای هیجان‌انگیزترکردن استوری‌های خود استفاده کنید.

هشتگ مرتبط بزنید: در استوری‌های خود از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید؛ چراکه در نتایج جست‌وجوی تگ‌ها، هشتگ‌های داخل استوری هم نمایش داده می‌شوند.

منشن کنید: در استوری‌های خود از منشن‌های مرتبط با سایر افرادی که مرتبط با استوری شما هستند، استفاده کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :