• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 11 شهریور 1398
کد مطلب : 76223
+
-

اراضی کاخ مروارید «باغ گل‌ها» می‌شود

شهردار کرج: با واگذاری ۲۵ هکتار از عرصه کاخ مروارید به شهرداری، باغ گل‌های دیگری در محوطه کاخ ایجاد می‌شود

خبر
اراضی کاخ مروارید «باغ گل‌ها» می‌شود

شهردار کرج با اشاره به واگذاری ۲۵ هکتار از فضای سبز کاخ مروارید به شهرداری کرج، گفت: امیدواریم باغ‌ گل‌های دیگری در محوطه کاخ ایجاد کنیم.
به گزارش مهر، «علی‌اصغر کمالی‌زاده» در مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه گل و گیاه کرج که از دوم شهریور در باغ گل‌های کرج آغاز به کار کرده بود، اظهار کرد: امسال شاهد استقبال بسیار خوب شهروندان کرجی از این نمایشگاه بودیم.
وی با تاکید بر این‌که نمایشگاه گل و گیاه کرج هر سال در این فضای شاخص برپا می‌شود، گفت: یکی دیگر از اتفاقات خوب که برای شهر کرج رقم خورده، واگذاری ۲۵ هکتار از عرصه کاخ مروارید به شهرداری است.
شهردار کرج با بیان این‌که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در فضای سبز کاخ مروارید اقدامات مؤثری انجام داده و می‌دهد، به بازدیدی که پس از تحویل ۲۵‌هکتار اراضی کاخ مروارید انجام شده اشاره کرد و گفت: امیدواریم باغ گل‌های دیگری در محوطه کاخ مروارید ایجاد کنیم.
کمالی‌زاده اضافه کرد: به دنبال ایجاد 3 طرح بزرگ در اراضی باغستان، گلستان «بیجی» و «اکو پارک» حصار هستیم که برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و توجه ویژه شورای شهر در اختصاص اعتبارات هستیم تا بتوانیم 3 مجموعه گردشگری- فرهنگی ایجاد کنیم.
وی از زحمات فعالان برپایی نمایشگاه گل و گیاه کرج به‌ویژه سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز قدردانی کرد و گفت: امید است با برگزاری رویدادهای فرهنگی این‌چنینی بتوانیم حضور مناسب مردم در شهر را با ایجاد امکانات و لحظات خوش فراهم کنیم.


رضایت ۷۰ درصدی بازدیدکنندگان 

همچنین رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج گفت: طبق نظرسنجی، نمایشگاه گل و گیاه که از دوم شهریور با حضور بیش از 100 تولید‌کننده داخلی در باغ گل‌های پارک شهید چمران کرج آغاز به کار کرد، توانست بیش از ۷۰ درصد رضایت بازدیدکنندگان را جلب کند.
«پیمان بضاعتی‌پور» اظهار کرد: طی ۲ ماه گذشته با کاشت حدود ۳۵۰ هزار گل فصلی از ۱۵ گونه مختلف در زمینی حدود 4 هکتار، فضای نمایشگاهی برای بازدید مردم و علاقه‌مندان به گل و گیاه آماده شد.
وی با قدردانی از زحمات ویژه سبزبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در روزهای برگزاری نمایشگاه گل و گیاه این کلان‌شهر گفت: این نمایشگاه همانند دوره‌های قبل به‌خوبی برگزار شد. در سال رونق تولید به عنوان فعالیت‌های جنبی نمایشگاه گل و گیاه کرج، حدود ۱۰۰ غرفه مرتبط با صنایع ‌دستی و عرضه محصولات گیاهی ساخت داخل نیز به مدت یک هفته فعال شد.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: تخصیص اعتبارات لازم به این حوزه و در کنار آن رخدادهای فرهنگی و اجتماعی با محوریت فضای سبز را نیز داشتیم تا زمینه رضایت بیشتر مردم فراهم شود.
وی اشاره کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه گل و گیاه شهر کرج، برنامه‌های فرهنگی، هنری، موسیقی محلی، تئاتر خیابانی، نورپردازی و یا نمایش المان‌های هنری اجرا شد.
بضاعتی‌پور با تاکید بر این‌که استقبال مردم از نمایشگاه گل و گیاه کرج و بازدید از آن وظایف ما در آینده را سنگین‌تر می‌کند، گفت: باید نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های آتی با کیفیت و کمیت مناسب‌تری نسبت به امسال برگزار شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید