• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 76039
+
-

لغو مصوبه برج‌باغ‌ها

میانگین سنی مدیران را با تصویب طرح به‌کارگیری جوانان کاهش می‌دهیم

لغو مصوبه برج‌باغ‌ها


جوان‌ترین عضو شورای شهر تهران، ریاست کمیته ورزش شورا را بر عهده‌ دارد. حجت نظری، طی 2سال گذشته از نظر برخورد با خبرنگاران با بقیه اعضای شورا تفاوت بسیار دارد. او حین جلسات هم بارها از روی صندلی بلند می‌شود با خبرنگاران حاضر وارد بحث می‌شود. او خود را از جنس رسانه می‌داند و شوخی‌طبعی‌اش هم در نوع جالب است. با نظری در حاشیه یکی از جلسات شورای شهر تهران به گفت‌وگو نشستیم که در ادامه می‌خوانید.


حجت نظری؛ جوان‌ترین عضو شورای شهر تهران

مهم‌ترین مصوبه شورا در این 2سال چه بود؟
مصوبه ساماندهی مشاغل سیار که تقریبا مشکل مربوط به دستفروشان، وانت‌های سیار که اقدام به فروش کالا یا خرید ضایعات می‌کنند یا مشکل ون‌ها را بر پایه آن می‌توان حل کرد. این اتفاق مفیدی برای شهر تهران خواهد بود چون هم روی ترافیک و هم روی سد معبر تأثیر می‌گذارد. روی خرید و فروش بخشی از شهروندان که می‌تواند به‌صورت عادلانه انجام شود هم تأثیرگذار خواهد بود. لغو مصوبه برج‌باغ‌ها هم در دوره پنجم اقدام بسیار بزرگ و قابل توجهی برای حفظ باغ‌های تهران بود.
آیا شورا در 2سال گذشته مصوبه جنجالی و پرحرف و حدیث هم داشته است؟
لغو برج‌باغ‌ها یکی از مصوبات جنجالی ماست، به‌دلیل بازخوردی که در فضای رسانه‌ای داشته و به‌دلیل اینکه مخالفان و موافقان آن چالش‌هایی ایجاد کردند. کسانی را داشتیم که عقیده داشتند این مصوبه نباید از اساس لغو شود و کسانی که می‌گفتند مصوبه باید لغو شود اما به تعدادی از کسانی که قبلا درخواست داده‌اند اجازه ساخت داده شود و در کنار آنها کسانی که حتی 62باغی که شورا استثنا کرد هم نباید مجوز دریافت کنند. مصوبه دیگری که باعث حرف و حدیث‌های زیادی شد اخذ عوارض از خودروهایی بود که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند. البته به‌دلیل اینکه مصوبات شورا برای عموم منتشر می‌شود همیشه نظر‌های زیادی درباره آن مطرح شده است.
آیا پیگیری‌های شما درباره به‌کارگیری جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری به نتیجه رسیده است یا نه؟
سال قبل طرحی را تصویب کردیم؛ الزام شهرداری تهران به لایحه انتصاب جوانان. فارغ از اینکه این طرح چند ماه در صف وصول باقی ‌ماند، بعد از طرح در صحن هم سرنوشت خوبی نداشت. در شهریورماه فوریت آن مصوب شد، آذر‌ماه در صحن به رأی گذاشته شد و بعد از اینکه کلیات و جزئیات آن به رأی گذاشته شد شهرداری موظف شد در یک‌ماه لایحه خود را ارائه کند اما 8‌ماه تأخیر داشت و معاونت توسعه منابع انسانی لایحه‌ای به شورا تحویل نداده ‌است. تلاش کردیم همان طرحی که خودمان آماده کرده‌بودیم را کمی تخصصی‌تر در کمیسیون مورد بازنگری قرار دهیم. امیدوارم در جلسه آینده شورا این موضوعات را هم به متن اضافه کنیم. باید ضمانت اجرایی را هم درنظر بگیریم تا شهرداری نتواند از اجرای آن سر باز بزند و بتوانیم در نتیجه آن، بازه سنی مدیران شهرداری را کاهش دهیم.


اولویت‌های 2سال آینده شورای پنجم
تا امروز نتوانستیم در حوزه توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اقدام شایسته‌ای انجام دهیم. حتما یکی از اولویت‌های شورا در 2سال آینده توسعه حمل‌ونقل، خصوصا در بخش ریلی است. مورد دیگر توسعه زیرساخت‌های شهری و فراهم کردن فضایی برای گفت‌وگو و فضا‌هایی برای تفریح شهروندان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید