• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75940
+
-

ذبح دام‌های قربانی زیر ذره‌بین دامپزشکی

خبر
ذبح دام‌های قربانی زیر ذره‌بین دامپزشکی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان البرز از نظارت 7 اکیپ ثابت دامپزشکی بر ذبح دام‌های قربانی در ایام محرم خبر داد.
 «سیدمحسن ابوترابی» در گفت‌وگو با مهر در خصوص فعالیت ویژه اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی استان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به منظور نظارت بر کشتار دام در سطح حسینیه‌ها، تکایا و دیگر نقاط شهری، اظهار کرد: در این ایام 7 اکیپ ثابت دامپزشکی فعال خواهند بود که یکی در اداره کل دامپزشکی استان و 6 اکیپ دیگر در سطح ادارات شهرستانی مستقر می‌شوند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۰ اکیپ سیار نظارتی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورای امسال، افزود: در اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در مجموع بالغ بر ۱۵ دامپزشک و ۱۷ بازرس گوشت فعالیت می‌کنند و در سطح اکیپ‌های سیار نیز ۱۰ ناظر شرعی حضور دارند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی البرز در خصوص آمار بازدید سال گذشته اکیپ‌های دامپزشکی در این ایام، با اشاره به این‌که 1980 مورد بازدید دام زنده انجام شده است، گفت: طی این بازدیدها حدود ۱۵۳ لاشه گوشت اصلاح، ۴۰ ریه معدوم‌سازی و ۵۵ کبد نیز ضبط شد.
ابوترابی تاکید کرد: امسال نیز اکیپ‌های سیار دامپزشکی البرز با حضور در مکان‌هایی مانند حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و دیگر مکان‌هایی که کشتار دام انجام می‌شود، اگر نیاز به مواردی مانند اصلاح لاشه گوشت و یا معدم‌سازی باشد، آن را انجام می‌دهند.
وی اضافه کرد: در این ایام مردم می‌توانند برای راهنمایی و مشاوره در خصوص کشتار دام و دیگر موارد از طریق تماس با سامانه ۱۵۱۲ و یا از طریق پورتال اطلاع‌رسانی دامپزشکی البرز شماره تماس و آدرس ادارات را دریافت کرده و به آن مراکز مراجعه کنند.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان البرز ضمن توصیه بهداشتی به شهروندان و با اشاره به اهمیت توجه به بیماری تب کریمه‌کنگو که از طریق دام به انسان منتقل می‌شود، افزود: از شهروندان می‌خواهیم گوشت را به مدت حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کرده و سپس استفاده کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید