• دو شنبه 28 اسفند 1402
  • الإثْنَيْن 8 رمضان 1445
  • 2024 Mar 18
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75910
+
-

افزایش 300 درصدی رقم فیش برق ایلامی‌ها

توجه به قرار داشتن روزهای گرم تابستان و لزوم استفاده مردم از وسایل سرمایشی، در مواردی فیش‌های برق صادر شده از جانب شرکت برق با افزایش 200 تا 300 درصدی مواجه شده است. به گزارش فارس، افزایش نامتعارف مبلغ فیش‌های برق در شهر ایلام طی روزهای گذشته واکنش‌های بسیاری از سوی شهروندان در پی داشته است. با توجه به فصل گرما و استفاده مردم از وسایل سرمایشی، مصرف برق در اکثر مناطق کشور از جمله شهر ایلام افزایش یافته، اما بهای برق مصرفی در فیش‌هایی که طی روزهای اخیر از سوی شرکت برق صادر شده، افزایش بی‌سابقه‌ای داشته است.

افزایش چند برابری فیش‌های برق نسبت به ماه‌های گذشته برای برخی از مشترکان به‌ویژه اقشار کم‌درآمد مشکل‌ساز شده است و بی‌شک خانوارهایی هستند که توان پرداخت این هزینه‌های بالا را ندارند. یکی از مشترکان در این زمینه گفت: ماه‌های قبل فیش ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومانی برای مغازه‌ام صادر می‌شد، اما این ماه ۴۵۰ هزار تومان فیش برق برای این مغازه کوچک صادر شده است.

«علی تابانی» افزود: با مشاهده تعرفه برق مغازه‌ام، آنچه باعث تعجبم شد، افزایش بیش از ۲۰۰ درصدی تعرفه برق مصرفی نسبت به دوره‌های قبل بود. با توجه به وضعیت اقتصادی مردم، افزایش بهای آب و برق منصفانه نیست و مسئولان باید با توجه به محرومیت مردم استان، این مساله را پیگیری کنند.  یکی دیگر از شهروندان ایلامی گفت: سال گذشته در این زمان قبض برق منزلم حدود ۳۰ هزار تومان بود، اما این مبلغ امسال به 161 هزار تومان افزایش یافته است. «هدیه کرمی» ادامه داد: افزایش بیش از ۴ برابری بهای برق مصرفی با توجه به شرایط اقتصادی مردم چه دلیل قانع‌کننده‌ای می‌تواند داشته باشد؟

در این میان مدیر روابط عمومی شرکت برق استان بیان کرد: گرمای هوا در ایلام طی ماه‌های اخیر، افزایش استفاده از تجهیزات سرمایشی و همچنین افزایش میزان مصرف انرژی (برق) در ساعات اوج مصرف را در پی داشته است‌. «غلامرضا رضایتی» گفت: کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف که به آن پیک ‌سایی گفته می‌شود، کاهش بهای برق مصرفی را در پی دارد. اما متاسفانه شهروندان به این موضوع بی‌توجهند و در ساعات پیک سایی میزان استفاده از وسایل برقی را افزایش می‌دهند. وی با بیان این‌که ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ عصر و ۸ تا ۱۱ شب ساعت پیک مصرف محسوب می‌شود، افزود: مسلما در صورت کاهش مصرف برق در این ساعات بهای برق مصرفی کاهش خواهد یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید