• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7590
+
-

پدر و مادران تربیت درست را بلد نیستند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه پدر و مادران نه تربیت درست را بلدند و نه کسی به آنها آموزش می‌دهد، ‌گفت: اغلب والدین وقت کافی برای موضوع تربیت ندارند، پس فقط آموزش و پرورش باقی می‌ماند که آن هم با چالش‌های متعددی دست به گریبان است.

به گزارش فارس، عباسعلی باقری گفت: نیروی انسانی ابتدا در خانواده و سپس در مدرسه آن هم با اولویت دوره ابتدایی تربیت می‌شود، اما در خانواده برای تربیت تقریبا وضعیت خوبی نداریم و دستگاه یا نهاد متولی سرمایه‌گذاری روی خانواده‌ها در این موضوع وجود ندارد. وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی در آموزش و پروش وضعیت خوبی ندارد نیز گفت: در موضوع نیروی انسانی، از نظر کمی و کیفی اصلا وضعیت خوبی نداریم حتی با نگاه حداقلی و در افق 1400اگر فکری نشود، وضعیت به‌مراتب بدتر خواهد شد. ب

اقری درخصوص وضعیت فضای آموزشی این شهر گفت: ما به لحاظ فضای آموزشی جزو 3، 4 استان آخر کشور هستیم و در سال 1400جمعیت دانش‌آموزی ما به عدد یک میلیون و 346 هزار خواهد رسید و به 246مدرسه ابتدایی جدید با حداقل 9کلاس با لحاظ متوسط 30نفر در یک کلاس، نیاز خواهیم داشت. وی تصریح کرد: حدود 6هزار و 800کلاس درس در تهران همین امروز باید تخریب و بازسازی شوند و 9هزار و 900کلاس هم نیاز به مقاوم‌سازی دارند، تعداد زیادی از مدارس به لحاظ مکانی باید اصلاح و جابه‌جا شوند مثلا مدارسی با کوچه‌های 2متری یا مدارسی که در کنار اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها هستند، مدارسی هم وجود دارند که اینها خانه ـ مدرسه هستند یعنی اصولا منزل مسکونی بوده‌اند و به ناچار به‌عنوان مدرسه استفاده می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید