• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7588
+
-

اتصال دریاچه شهدای خلیج‌فارس به پارک چیتگر با ساخت پل

تلاش برای برگزاری مسابقه طراحی اتصال پهنه جنوبی دریاچه شهدای خلیج‌فارس به اراضی پارک جنگلی چیتگر، با دعوت از گروه‌های داوطلب شرکت‌کننده آغاز شد.

سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران گفت: متعاقب تصمیم معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران مبنی بر انتخاب طرح برتر معماری در رابطه با پل اتصال پهنه جنوبی دریاچه شهدای خلیج‌فارس به اراضی پارک جنگلی چیتگر از طریق برگزاری مسابقه، گروه‌های داوطلب شرکت در این رقابت ضمن حضور در یک نشست توجیهی، با ضوابط و الزامات موردنظر کارفرما آشنا شدند.

بهنام اتابکی لزوم پویاسازی بافت شمالی بوستان چیتگر و افزایش فضاهای تردد پیاده و دوچرخه را از مهم‌ترین ضرورت‌های پروژه ایجاد سازه اتصال پهنه جنوبی دریاچه 140هکتاری غرب پایتخت به بوستان جنگلی چیتگر دانست و گفت: تجربه مدیریت شهری در انتخاب طرح معماری پل طبیعت از طریق برگزاری مسابقه باعث خلق یک پروژه ارزشمند شد. طراحی فضاهای شاخص شهری از این طریق، نه‌تنها سبب خلق ایده‌ها و تفکرات جدید در عرصه معماری و شهرسازی می‌شود بلکه مولد نمادهای ارزنده و ماندگار شهری است.

او در ادامه گفت: حفظ هویت طبیعی محدوده طرح، تقویت جنبه‌های گردشگری در پهنه جنوبی دریاچه، افزایش تعاملات اجتماعی و در نهایت ایجاد نوعی دسترسی جذاب و هدفمند از الزاماتی است که باید در طراحی سازه دسترسی جنوب دریاچه شهدای خلیج‌فارس مورد توجه قرار گیرد. در نهایت سازه مدنظر در جنوب دریاچه شهدای خلیج‌فارس که قرار است تاج سد این دریاچه (گذر موج) را از روی عرض بزرگراه شهید حکیم به خیابان اقاقیا در بوستان جنگلی چیتگر متصل کند، عملکردی همانند پل طبیعت خواهد داشت و به این ترتیب سبب رونق بیشتر گردشگری شهری در پهنه غربی شهر تهران خواهد شد.

سرپرست سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با تأکید بر اینکه فرایند مسابقه طراحی پل اتصال پهنه جنوبی دریاچه شهدای خلیج‌فارس به بوستان جنگلی چیتگر به‌صورت محدود و با حضور 29گروه از مشاوران توانمند کشور آغاز شده‌است، از ثبت این رویداد در دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی خبر داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید