• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 10 شهریور 1398
کد مطلب : 75845
+
-

افزایش تولید سبزی  و صیفی در هرمزگان

کشاورزی
افزایش تولید سبزی  و صیفی در هرمزگان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از افزایش کشت سبزی و صیفی در استان خبر داد. 

به گزارش ایسنا «رضا امیری‌زاده» با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: کشت محصولات سبزی و صیفی در استان ۲۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است. 
وی با بیان این‌که کاشت نشای سبزی و صیفی در زمین‌های کشاورزی هرمزگان آغاز شد، پیش‌بینی کرد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن سبزی و صیفی از ۵۵ هزار هکتار زمین کشاورزی برداشت شود. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این‌که شهرستان‌های بندرعباس، میناب، بندرخمیر و پارسیان از مهم‌ترین مناطق تولید نشا در استان است، اضافه کرد: بادمجان، گوجه‌فرنگی، پیاز، فلفل و بامیه از مهم‌ترین نشا‌های تولیدشده در استان است. 
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: هرمزگان در فصل سرد سال جزو 2 استان مهم در تولید محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل در کشور است. 

وی با بیان این‌که هرمزگان با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات خارج از فصل، جزو 3 استان برتر کشور است، بیان کرد: برداشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان از آبان آغاز می‌شود و تا نیمه خرداد سال آینده ادامه دارد که محصول برداشت‌شده به تهران، فارس و اصفهان ارسال و بخشی از محصول تولیدی نیز به کشو‌های عراق، عمان و قطر صادر می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید