• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75774
+
-

کردستانی‌ها ۱۰ هزار واحد خون اهدا کردند

خبر
کردستانی‌ها ۱۰ هزار واحد خون اهدا کردند

۱۳ هزار و ۲۴۵ داوطلب از اول فروردین تا پایان مرداد امسال به مراکز اهدای خون ثابت و سیار در استان کردستان مراجعه کردند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۷۵۴ موفق به اهدای یک واحد خون شدند. به گزارش ایرنا، مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان این‌که سهم اهداکنندگان مستمر بیش از ۶۸ درصد بوده است، اظهار کرد: در این مدت و در مجموع ۱۴ هزار و ۶۷۴ مراجعه جهت اهدای خون در استان ثبت شد. 

«محمدسعید کریمیان» اضافه کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۴۵ داوطلب اهدای خون به مراکز انتقال خون سنندج، سقز و تیم‌های سیار مراجعه کردند که ۸۱ درصد آنان پس از معاینه و مشاوره پزشکی سالم و واجد شرایط اهدای خون شناخته شدند.  وی از افزایش 3درصدی اهدای مستمر خون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در 56 ماه نخست سال گذشته 7هزار و ۵۵ واحد خون توسط اهداکنندگان مستمر اهدا شد که این رقم در سال جاری با افزایش ۲۴۰ واحدی به 7 هزار و ۲۹۵ واحد خون رسیده است. 

کریمیان با اشاره به این‌که اهداکنندگان مستمر افرادی هستند که در سال دست‌کم 2 بار خون اهدا می‌کنند و خون اهدایی آنان از ضریب سلامت بالاتری برخوردار است، ادامه داد: آمار اهدای مستمر خون در کردستان بیش از ۶۸ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است و در سال‌های اخیر همواره روند افزایشی داشته است.

وی با بیان این‌که انتقال خون کردستان در تلاش برای افزایش آمار اهدای مستمر خون است، یادآور شد: از مجموع مراجعین امسال ۲ هزار و ۳۱۸ داوطلب برای نخستین بار به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و 3 هزار و ۴۱۹ داوطلب نیز در سال‌های قبل سابقه اهدای خون داشته و مجددا موفق به اهدای خون شده‌اند. 

مدیرکل انتقال خون کردستان با بیان این‌که استان کردستان همواره صاحب رتبه‌های برتر در شاخص‌های مختلف ارزیابی سازمان انتقال خون کشور بوده است، گفت: با تکیه بر نوع‌دوستی اهداکنندگان کردستانی خون پیش‌بینی می‌شود امسال آمار اهدای خون به مرز ۲۸ هزار واحد برسد که کاملا جوابگوی نیاز مراکز درمانی و مقابله با هرگونه بحران احتمالی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید