• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75740
+
-

محدودیت داروهای کمیاب در تبریز

آذربایجان‌ شرقی
محدودیت داروهای کمیاب در تبریز


حدود 2 ماه قبل بود که جلسه ویژه‌ای با حضور شرکت‌های داروسازی مطرح آذربایجان‌ شرقی، مدیران ارشد اجرایی، مدیران دانشگاه علوم پزشکی و رئیس اتاق بازرگانی در محل اتاق بازرگانی تبریز شکل گرفت و نسبت به کمبود دارو در ماه‌های پیش رو هشدار داده شد. در این جلسه رؤسای دارو‌سازی از کمبود منابع ارزی، همچنین تهیه نشدن مواد اولیه به میزان کافی گلایه کرده و در مورد کاهش تولید خود هشدار داده بودند؛ موضوعی که نتیجه آن امروز در بسیاری از داروخانه‌های تبریز و استان دیده می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به وضع فروش و عرضه دارو در تبریز و آذربایجان‌ شرقی می‌گوید: در عرضه برخی داروها در شهرهای مختلف استان مشکلات و کمبودهایی داریم. برای مثال اگر بخواهیم یک قلم داروی کمیاب را در کل استان توزیع کنیم به هر داروخانه یک جعبه دارو هم نمی‌رسد. بنابراین مجبور به مدیریت عرضه دارو هستیم و بسیاری از داروخانه‌ها همه داروهای مورد نیاز بیماران را ندارند.

محبوب نعمتی ادامه می‌دهد: از مجموع 650 داروخانه استان فقط در 4داروخانه تبریز داروهای مورد نیاز بیماران خاص و داروهای کمیاب عرضه می‌شود و با توجه به گستردگی مراجعان از شهرهای مختلف، از شهروندان می‌خواهیم قبل از مراجعه با تماس با شماره 190 از محل تامین دارو اطلاع پیدا کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید