• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75677
+
-

عزم رجا برای بازسازی و نوسازی واگن‌ها

با حضور مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل راه‌آهن خراسان، مدیر کل تأمین اجتماعی، مدیران و مسئولان ذی‌ربط در خراسان رضوی مراسم تودیع و معارفه مدیر رجا در خراسان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت حمل‌و‌نقل ریلی رجا، مدیرعامل این شرکت در مراسم تودیع و معارفه مدیر رجا در خراسان با بیان این‌که امیدواریم هم‌زمانی این جابه‌جایی با عید سعید غدیر موجب شود خیر آن به هموطنان و زائران بارگاه ثامن‌الحجج حضرت امام رضا (ع) برسد، گفت: راه‌آهن جای سختی برای کار کردن است و بدون مشارکت، همدلی، همراهی و کار جمعی ارکان حمل‌و‌نقل به ‌ویژه بخش مسافری امکان ارائه خدمت به هموطنان میسر نیست. 

«محمد رجبی» به موضوع تأمین منابع مالی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای خرید قطعات واگن‌های مسافری به‌ ویژه ترن‌ست‌ها و ریل‌باس‌ها اشاره کرد و افزود: در 2 سال گذشته برای تأمین قطعات قطارهای ترن‌ست و ریل‌باس از خارج از کشور دچار بحران شدیم تا جایی که قرار شد این قطارها متوقف شوند، ولی با حمایت‌ها و دستور ویژه مرحوم دکتر نوربخش، مدیر وقت سازمان تأمین اجتماعی، برای تأمین منابع مالی تا حدودی از این بحران خارج شدیم ولی این مشکلات همچنان پابرجاست و به حمایت ویژه دولت در این خصوص نیاز است.

وی با اعلام این‌که برای نوسازی ناوگان رجا، سازمان تأمین اجتماعی در سال گذشته بالغ بر 95 میلیارد تومان کمک مستقیم داشت اظهار کرد: براساس تصمیمات سازمان تأمین اجتماعی بنا شده بود حدود 120 میلیارد تومان به عنوان افزایش سرمایه به رجا واگذار شود که حدود 90 میلیارد آن محقق شد. مدیرعامل رجا در خصوص بازسازی و نوسازی ناوگان با استفاده از بند «ق» و تبصره 18 که با دستور ویژه رئیس‌جمهوری و پیگیری‌های معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، مرحوم نوبخت، با امضای تفاهم‌نامه حدود 430 میلیارد تومان برای این منظور تخصیص داده شد توضیح داد: با ظرفیت شرکت‌های داخلی مانند واگن پارس و احیای صنعت همین‌طور شرکت نوین صنعت رجا به عنوان شرکت مادرتخصصی فنی در زیرمجموعه رجا در تلاش هستیم طی سال‌های 98 و 99 بازسازی و نوسازی واگن‌های 30 سال به بالای رجا را به طور جدی به اتمام برسانیم. در حال حاضر اجرای این پروژه آغاز شده است. 

«مصطفی نصیری ورگ»، سرپرست اداره کل راه‌آهن خراسان، با اعلام جابه‌جایی 14 میلیون و 900 هزار مسافر در سال 97 در محور خراسان افزود: با توجه به تغییراتی که در زیرساخت‌های ریلی و ایستگاه‌ها همچنین مسائل حرکتی برای تردد قطارها انجام شده است در حال حاضر توقع جابه‌جایی تا ظرفیت 20 میلیون نفر در سال وجود دارد. با اعمال تغییراتی در ایستگاه مشهد پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت جابه‌جایی به 24 میلیون نفر برسد. وی در خصوص کیفیت خدمات قطارهای محور خراسان گفت: با توجه به رتبه‌بندی و تنوع قطارها از پنج‌ستاره، چهارستاره و سه‌ستاره که در محور خراسان در حال تردد هستند شاهد تنوع در خدمات و افزایش کیفیت هستیم. در پایان این مراسم ضمن تقدیر از «احمد یارمحمدی» برای زحمات و تلاش‌هایش در طول دوران تصدی مدیریت رجا در خراسان به منظور ارتقای خدمات مسافری ریلی این شرکت، «علیرضا هاشمی» که پیش از این مدیر تدارکات رجا بود به عنوان مدیر جدید رجا در خراسان منصوب و معرفی شد. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید