• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75673
+
-

بیست‌ویکمین جشن خانه‌سینما برگزارشد

شهردار تهران در میان برگزیدگان

ادب وهنر
بیست‌ویکمین جشن خانه‌سینما برگزارشد


بیست و یکمین جشن خانه سینما پیش از بیست و یکم شهریور برگزار شد تا فصل جوایز سینمای ایران پرونده تابستانی‌اش را زودتر ببندد.

سالن همایش‌های برج میلاد میزبان جشن صنفی سینمای کشور بود و شهردار تهران، برخی اعضای شورای شهر و جمع بی‌شماری از بزرگان، ستاره‌ها و فعالان سینمای کشور مهمان این مراسم بودند.

مراسم به سیاق چنین جشن‌هایی با اندکی تاخیر و با ادای احترام به درگذشتگان آغاز شد. حضور ولی شیراندامی از پیشکسوتان سینما هم در آغاز مراسم مورد توجه قرار گرفت. به گفته منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما حدود ۷۰۰عضو انجمن عالی علوم و فنون سینمایی برای انتخاب برگزیدگان جشن بیست‌و‌یکم خانه سینما، آرای خود را در اختیار خانه سینما گذاشته‌اند.

اولین تندیس جشن خانه سینما هم اهدا شد به یاسر طالبی برای فیلم کوتاه مستند دلبند. تندیس بهترین مستند بلند هم اهدا شد به پیروز حناچی برای تهیه‌کنندگی فیلم زمستان است. شهردار تهران پس از دریافت این جایزه درباره خیابان لاله‌زار  و موضوع مستند زمستان است  نکاتی را مطرح کرد. به گفته حناچی لاله‌زار هویت فرهنگی شهر تهران را در سینه‌اش پنهان کرده است.

بهرام عظیمی تندیس بهترین انیمیشن را برای فیلم سیم ششم به خانه برد. سیاوش شهابی هم برای فیلم تشریح، تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی را گرفت.

جواد مطوری تندیس بهترین جلوه های ویژه را برای فیلم سرخ پوست دریافت کرد.

تندیس بهترین جلوه ویژه میدانی هم برای فیلم تنگه ابوقریب نصیب محسن روزبهانی شد.

جایزه بهترین طراحی لباس هم به محمدرضا شجاعی برای فیلم شبی که ماه کامل شد، رسید. تندیس بهترین موسیقی به حامدثابت برای فیلم تنگه ابوقریب اهدا شد.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هم در بیست و یکمین جشن خانه سینما فرهاد اصلانی برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده بود. جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن هم به فرشته صدر عرفایی برای فیلم شبی که ماه کامل شد تعلق گرفت.

جایزه بهترین تدوین جشن خانه سینما به بهرام دهقانی برای متری شیش و نیم رسید.

نوید محمدزاده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی را از عادل فردوسی‌پور برای ایفای نقش در سرخ پوست دریافت کرد. تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن هم به سارا بهرامی برای فیلم دارکوب رسید


این خبر را به اشتراک بگذارید