• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75644
+
-

توزیع ناعادلانه قدرت

توزیع ناعادلانه قدرت

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا قرعه‌کشی شد و بارسا در گروه مرگ -گروه F- افتاد (دورتموند، اینتر و اسلاویا پراگ). اینتر فصل قبل هم به بارسا خورده بود که در حضور این تیم و تاتنهام شانسی برای صعود پیدا نکرد. حالا با حضور کونته روی نیمکت و جذب لوکاکو و الکسیس اوضاع فرق کرده. مسی هرگز به 3تیم این گروه گل نزده. او مقابل دورتموند بازی نکرده و بعد از قرعه‌کشی اظهار کرد که همیشه دوست داشته در ورزشگاه اختصاصی این تیم به میدان برود. از 39باشگاهی که لیونل مسی در لیگ قهرمانان اروپا در مقابلشان بازی کرده، اینتر یکی از 5تیمی است که هرگز دروازه‌اش در مقابل وی باز نشده است. مسی تاکنون مقابل اسلاویا پراگ هم بازی نکرده. او در سال‌های اخیر برخی طلسم‌های شخصی‌اش را باطل کرده؛ ازجمله گل زدن به چلسی، به کورتوا و به لیورپول.
من‌سیتی هم با یک‌سری تیم دبستانی در گروهC همگروه شد (شاختار دونتسک، دینامو زاگرب و آتالانتا). رئال و پاری‌سن‌ژرمن در در گروهA به قرعه 2تیم ضعیف‌تر کلاب‌بروخه و گالاتاسرای خوردند. گروه D هم متشکل از یوونتوس، اتلتیکو، لورکوزن و لوکوموتیو مسکو گروه سختی است. در گروهG انگار مسابقات لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود! زنیت با سردار آزمون در آسان‌ترین گروه ممکن قرار گرفته که البته خود این تیم هم حریف آسانی است. زنیت با بنفیکا، لیون و لایپزیش در یک گروه قرار دارد. لیورپول، مدافع عنوان قهرمانی در گروهE با ناپولی، سالزبورگ و خنک کار سختی ندارد. بایرن مونیخ در گروهB با تاتنهام، المپیا و ستاره سرخ  مسیر نسبتا راحتی برای صعود در پیش دارد و
 گروه‌H با حضور چلسی، آژاکس، والنسیا و لیل هم شاهد رقابت نزدیکی خواهد بود.
بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا 20-2019 از تاریخ 17سپتامبر 2019(سه‌شنبه 26شهریور) آغاز می‌شود و فینال این دوره از رقابت‌ها 30مه 2020(9خرداد 1399) در ورزشگاه المپیک آتاتورک شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. نکته خاص برنامه‌ریزی مسابقات این است که تیم‌های قدرتمند هر گروه در نخستین بازی با هم روبه‌رو می‌شوند. تجربه جام جهانی2014 نشان داد تیمی که در بازی اول به رقیب همسطح خود می‌بازد، شانسی برای صعود ندارد. با این‌حال در لیگ قهرمانان چون مسابقات به‌صورت رفت ‌و برگشتی برگزار می‌شود، تیم بازنده در بازی بزرگ اول شانس بیشتر از جام جهانی برای جبران دارد.


 وعده شام مشترک مسی و رونالدو
معمولا رونالدو وقتی می‌فهمد قرار نیست جایزه‌ای ببرد، به مراسم نمی‌رود. اما او در مراسم بهترین‌های فصل قبل یوفا حضور داشت و کلی با مسی گرم گرفت. مسی جایزه بهترین مهاجم را دریافت کرد اما جایزه اصلی بهترین بازیکن فصل به ویرجیل فان‌دایک رسید که عنوان بهترین مدافع فصل را هم از آن خود کرده بود. دی‌یانگ بهترین هافبک و آلیسون بهترین دروازه‌بان شدند. رونالدو و مسی کلی از هم تعریف کردند. کریستیانو گفت: «ما 15سال است در کنار هم روی سن حضور پیدا می‌کنیم. هنوز با هم شام نخورده‌ایم اما این اتفاق می‌تواند رخ بدهد چون زن‌های زندگی ما آرژانتینی هستند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید