• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75570
+
-

5 هنرستان به مجموعه آموزشی قم اضافه می‌شود

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش قم گفت: در سال تحصیلی جدید، 5 هنرستان با ظرفیت ۳۷۵ هنرجو به مجموعه آموزشی استان اضافه می‌شود.

«مسعود حمیدی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هنرستان شهید تهرانی مقدم که از طرح‌های سفر سال ۸۹ رهبر معظم انقلاب بوده، هنرستان خیرساز شهید هندویان در پردیسان و هنرستانی در بخش کهک برای سال تحصیلی جدید احداث ‌شده است.

وی اضافه کرد: در منطقه جمکران و بخش خلجستان نیز ۲ هنرستان به‌صورت ضمیمه در مقطع متوسطه دوم ایجاد شده است تا هنرجویان و متقاضیان ورود به هنرستان در این مناطق ساماندهی شوند.

حمیدی بیان کرد: در هنرستان پسرانه شهید تهرانی مقدم در رشته‌های کامپیوتر، مکانیک خودرو و معماری داخلی، هنرستان دخترانه شهید هندویان در 3 رشته کامپیوتر، فتوگرافیک و تولید برنامه‌های تلویزیونی و هنرستان دخترانه کهک در رشته‌های مدیریت خانواده، خیاطی، خراطی و گرافیک رایانه هنرجو پذیرفته می‌شود.

به گفته وی، در هنرستان دخترانه جمکران رشته خیاطی لباس شب عروس و در هنرستان دخترانه بخش خجلستان نیز رشته مدیریت خانواده تدریس خواهد شد.

وی پیش‌بینی کرد که در هنرستان شهید تهرانی مقدم ۱۲۰ هنرجو، هنرستان شهید هندویان ۱۲۰ نفر، هنرستان کهک ۸۰ نفر، هنرستان جمکران ۴۰ نفر و در بخش خلجستان نیز ۱۵ نفر جذب کلاس‌ها شوند.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش قم افزود: از محل اعتبارات وزارت آموزش‌وپرورش و اداره کل آموزش‌وپرورش قم تجهیزاتی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خریداری‌شده است که بخشی از این تجهیزات بین هنرستان‌ها توزیع ‌شده و بخشی دیگر نیز در حال توزیع است.

رئیس اداره فنی و حرفه‌ای و کاردانش آموزش‌وپرورش قم اضافه کرد: زیرساخت هنرستان‌های قم ظرفیت جذب دانش‌آموزان زیاد را ندارد و پیش‌بینی می‌شود برای سال تحصیلی جدید از کل دانش‌آموزان پایه دهم حداقل ۳۸ درصد در هنرستان‌ها پذیرش خواهند شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید