• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75534
+
-

هدیه دولت به کرمانی‌ها در پایان هفته دولت

هم‌زمان با هفته دولت پروژه‌های مختلفی در قلعه‌گنج، ریگان، بم و جیرفت افتتاح شد

عمران
هدیه دولت به کرمانی‌ها در پایان هفته دولت

هم‌زمان با هفته دولت پروژه‌های مختلف درمانی و عمرانی در قلعه‌گنج، ریگان، بم و جیرفت افتتاح شد. 

به گزارش ایرنا، اتاق عمل، بانک خون و بخش دیالیز بیمارستان قلعه‌گنج شهر نمونه اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.
 
با حضور احمد حمزه (نماینده مردم 5 شهرستان جنوبی کرمان در مجلس شورای اسلامی)، محمدعلی دهقان (معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان)، مردم و مسئولان محلیِ شهر نمونه اقتصاد مقاومتی بخش دیالیز، اتاق عمل و بانک خون بیمارستان شهدای این شهرستان افتتاح شد. 

مدیر بیمارستان قلعه‌گنج در حاشیه این آیین گفت: با حمایت دولت و پیگیری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مشارکت بنیاد مستضعفان، برای تجهیز اتاق عمل و بخش دیالیز و بانک خون این بیمارستان ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

«عباس فتاحی» با بیان این‌که تاکنون بیماران قلعه‌گنجی به دلیل نبود امکانات به بیمارستان‌های کهنوج و جیرفت اعزام می‌شدند، گفت: با افتتاح این بخش‌ها، یک پزشک جراح عمومی، یک پزشک متخصص بیهوشی و 4 نفر تکنیسین و کادر درمانی به بیمارستان قلعه‌گنج اضافه شد. 


طرح‌هایی که در ریگان افتتاح شد

به گفته بخشدار مرکزی ریگان نیز در هفته دولت ۸ طرح عمرانی، بهداشتی و ورزشی افتتاح و یک طرح ۵۰ واحدی مسکن مددجویی در این شهرستان با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ‌زنی شد. 

«محمد برزنگ» در آیین افتتاح طرح هادی روستای میرآباد این طرح‌ها را برشمرد: طرح هادی روستای میرآباد به طول ۴ کیلومتر با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان، ۱۰ کیلومتر از محور سرزه شهرستان ریگان با اعتبار ۵ میلیارد تومان، آغاز ساخت ۵۰ واحد مسکونی هر کدام با زیربنای ۶۰ متر‌ مربع و با اعتبار هر یک ۵۰ میلیون تومان ویژه مددجویان کمیته امداد، خانه بهداشت روستای سنگ‌آباد با اعتبار ۱۰۰ میلیون تومان، کلنگ‌زنی طرح میدان امام رضا(ع) شهر رحمت‌آباد به منظور کاهش سرعت در جاده ترانزیت ریگان - چابهار، داروخانه ریگان توسط بخش خصوصی با اعتبار ۲ میلیارد تومان و آب‌رسانی به ۴ روستای ریگان با اعتبار ۳ میلیارد تومان. 
وی اضافه کرد: با حضور مدیر کل ورزش و جوانان ساختمان اداره ورزش و جوان این شهرستان با زیربنای ۱۱۰ متر‌ مربع و با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان امروز افتتاح شد. 

بهره‌برداری از سالن ورزشی امام علی(ع) شهرستان ریگان با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و زمین چمن مصنوعی شهر گنبکی با مشارکت شهرداری با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌های ورزشی در شهرستان ریگان بودند. 


۸ طرح خدماتی و رفاهی در بم 

هم‌زمان با هفته دولت ۸ طرح خدماتی و رفاهی دیگر نیز با اعتبار ۷۸ میلیارد تومان در شهرستان بم کلنگ‌زنی و افتتاح شد. 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان کرمان گفت: این جایگاه سوخت در زمینی به مساحت 1۱۰۰ متر‌ مربع با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸ نفر احداث شده است. 

 «فضل‌الله اکبری» با اشاره به این‌که این جایگاه بیستمین جایگاه سوخت در بم است، افزود: رسالت اصلی ما تامین سوخت مردم در کمترین زمان است و تاکنون هم مشکل خاصی در این خصوص نداشته‌ایم. 


5 طرح بهداشتی و درمانی در جیرفت افتتاح شد

هم‌زمان با هفته دولت 5 طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۳۴ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در جیرفت به بهره‌برداری رسید. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در آیین افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی گنج‌آباد با حضور فرماندار و نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای‌اسلامی گفت: مرکز جامع خدمات سلامت گنج‌آباد با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال و زیربنای ۵۰۰ متر‌ مربع به بهره‌برداری رسید. 

 «اصغر مکارم» افزود: این مرکز بیش از 5۲۰۰ نفر را تحت پوشش دارد و 8 بهورز در این مرکز خدمت می‌کنند. 
وی گفت: همچنین به طور هم‌زمان 3 پایگاه اورژانس جاده‌ای ۱۱۵ دهنو فتح‌المبین، دِه‌پیش و اسفندقه هر یک با اعتباری بیش از 3 میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و زیربنای ۱۲۰ متر‌ مربع افتتاح شدند و یک دستگاه آمبولانس با اعتبار ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال هم به ۱۱۵ شهر ساردوئیه اختصاص یافت. 

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی جیرفت به افتتاح پایگاه سلامت شهری سَرجاز با اعتبار 7 میلیارد ریال و زیربنای ۲۷۰ متر‌ مربع از محل طرح‌های تحول سلامت در جیرفت اشاره کرد و گفت: این پایگاه بیش از ۱۰هزار و ۸۰۰ نفر را تحت پوشش دارد. 

مکارم گفت: مجموعاً در هفته دولت ۲۴ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۶۶ میلیارد ریال و با زیربنای حدود 5 هزار متر‌ مربع در جنوب کرمان افتتاح و کلنگ‌زنی شده است. 
وی افزود: این پروژه‌ها شامل ستاد شبکه بهداشت، اورژانس پیش‌بیمارستانی، مرکز جامع خدمات سلامت، پایگاه سلامت شهری، خانه بهداشت و اورژانس جاده‌ای در راستای افزایش خدمات سلامت منطقه جنوب کرمان است.  همچنین 4 طرح در حوزه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید