• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
شنبه 9 شهریور 1398
کد مطلب : 75501
+
-

هوای شمال‌ غرب شبه پاییزی شد

آب و هوا
هوای شمال‌ غرب شبه پاییزی شد

هوای استان‌های شمال غرب زودتر از پایان تابستان، رنگ پاییز گرفته و بر اساس اعلام سازمان‌های هواشناسی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در هفته جاری بارش باران، رعد و برق و کاهش نسبی دما پدیده غالب جوی در این مناطق خواهد بود. 

به گزارش ایسنا، مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تمامی نواحی استان به‌ویژه نواحی شرقی و شمالی تحت تاثیر شرایط ناپایدار جوی قرار خواهند گرفت، اظهار کرد: در نواحی شمالی و شرقی بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و همچنین کاهش نسبی دما حدود 3 الی 7 درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

«افشین ابراهیمی» با اشاره به وزش تندبادهای لحظه‌ای حدود ٢٠ الی ٧٠ کیلومتر بر ساعت افزود: پرتاپ و سقوط اشیا، شکستن درختان و آسیب به دکل‌های مخابراتی دور از انتظار نیست. ابراهیمی با اشاره به رخداد گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا گفت: توصیه می‌شود از تردد افراد، به‌ویژه کودکان و بیماران، در فضای باز خودداری شود. 


احتمال آب‌گرفتگی معابر

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی هم با بیان این‌که هوای استان بارانی از اوایل هفته همراه با رگبار باران و رعد و برق و نیز وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست. «مهدی صابری» تاکید کرد: در راستای عمل به هشدارهای داده‌‌شده شهروندان و روستاییان از اتراق و تردد در مسیر رودخانه‌ها و سیلاب‌ها خودداری کنند. 


هوای پاییزی اردبیل 

مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل با استناد به اطلاعیه هواشناسی مبنی بر در پیش بودن بارش‌های چشمگیر و کاهش محسوس دمای هوا از ساکنان این استان خواست موارد احتیاط و ایمنی را رعایت کنند.

«فرهاد عبدالعلی‌پور» افزود: پرهیز از قرارگیری در کوهپایه‌ها، مسیل‌ها و حاشیه و بستر رودخانه‌ها، احتیاط در رانندگی در جاده‌های خیس و مه گرفته، پرهیز از رفتن به فضاهای باز و ارتفاعات هنگام وقوع رعد و برق به منظور جلوگیری از خطر برخورد صاعقه، خودداری از زدن چادر در پارک‌ها، فضاهای سبز درون و بیرون شهرها با توجه به بارندگی، محافظت بدن در مقابل سرما در نقاط سیاحتی و تفرجگاه‌های ییلاقی سردسیر و پرهیز جدی از کوهنوردی در تمام کوه‌های مناطق آذربایجان، اردبیل و گیلان از جمله این نکات ایمنی هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید