• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 7 شهریور 1398
کد مطلب : 75482
+
-

شهردار تهران در یک‌ برنامه تلویزیونی تأکید کرد

مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای همه شهروندان

مناسب‌سازی فضاهای عمومی برای همه شهروندان

شهردار تهران با اشاره به شعار «تهران شهری برای همه» عنوان کرد: وقتی شهری برای همه است، فضاهای عمومی باید برای تمام اقشار جامعه قابل استفاده باشد. اگر مواردی رعایت نشده، شهروندان حتما از طریق سامانه 1888گزارش دهند.
به گزارش شهرنوشت، پیروز حناچی در برنامه «شهربرگ» که با موضوع «سهم معلولان از زندگی اجتماعی در ایران چقدر است؟» از شبکه 5 سیما پخش شد مناسب‌سازی‌ فضاهای عمومی و رعایت ضوابط را حق تمام افراد جامعه دانست و افزود: در مورد وسایل حمل‌ونقل عمومی مثل اتوبوس، مترو و... باید ضوابط رعایت شده و استفاده از این وسایل برای تمام اقشار جامعه امکانپذیر باشد. در کشور برای بهبود شرایط معلولان قوانینی تصویب شده و برای اجرای آنها بودجه تخصیص داده می‌شود اما قطعا شرایط برای تمام اقشار جامعه صددرصد مطلوب نیست. حناچی با تأکید بر اینکه در گذشته بسیاری از خطوط مترو بدون رعایت ضوابط افتتاح شده‌اند، تصریح کرد: در تمام ایستگاه‌های مترو آسانسور پیش‌بینی شده است، ولی برخی از ایستگاه‌ها بدون آسانسور به بهره‌برداری رسیده‌اند. البته در شرایط تحریم وارد کردن آسانسور مشکل است و مشکلات اعتباری این مسائل را تشدید می‌کند. او با تأکید بر اینکه مخاطب مناسب‌سازی‌ معابر فقط افراد دارای معلولیت نیستند، افزود: امروزه مبنای معلولیت تغییر کرده است. تا مدتی پیش معلول کسی بود که از ویلچر استفاده می‌کرد اما امروز این اصطلاح به افرادی که نتوانند در عرصه عمومی حضور پیدا کنند، مانند خانم‌های باردار، افراد سالمندی که از عصا استفاده می‌کنند و... اطلاق می‌شود.
شهردار تهران با بیان اینکه تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه در راستای افزایش سطح کیفیت زندگی افراد دارای معلولیت وظیفه دارند، گفت: شهرداری در این زمینه وظایفی دارد اما همه باید مسئولیت خودشان را بپذیرند و همراهی کنند تا این فرایند تأثیرگذار شود. «وحید قبادی‌دانا» رئیس سازمان بهزیستی کل کشور نیز در این برنامه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری‌ها که سالن‌های سینما را در اختیار دارند، باید مسائل و مشکلات مربوط به افراد دارای معلولیت را برای ارتقای آگاهی عمومی به نمایش بگذارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید