• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 3 اسفند 1396
کد مطلب : 7539
+
-

سرزمین هنر و عشق

اروپا / ایتالیا
سرزمین هنر و عشق

جادوی شهرهای عاشقانه ایتالیا زبانزد هر گردشگری است. هر زمان که صحبت از یک سفر هنری، تاریخی و فرهنگی می‌شود، قطعا پای یکی از شهرهای این کشور هم به میان می‌آید. نوروز زمان مناسبی برای گردش در این سرزمین هنری است.

 

 

غذای سنتی

آشپزی ایتالیا در نواحی مختلف آن تا حدودی متفاوت است. در شمال این کشور برنج و غذاهایی متشکل از ذرت مثل ماکارونی طرفدار دارد. بنابراین در این نواحی غذاهای ریزوتو(غذاهایی که همراه با بشقاب برنج سرو می‌شوند) را همراه با سوپ ذرت بیشتر می‌بینید. در جنوب ایتالیا آشپزی با دستورالعمل‌های ساده‌تر و استفاده از موادی مانند میوه، سبزی‌های تازه و غذاهای دریایی رواج دارد.

 

سفر به شهر ابدی

برای پیدا کردن آثار تاریخی در رم کافی است که سرتان را بالا بگیرید و به شهر خیره شوید. اینجا بزرگ‌ترین موزه بدون سقف دنیاست. رم در دنیا به شهر ابدی معروف است؛ شهری که حدود سه هزار سال پیشینه دارد و هنوز در کوچه پس کوچه‌های آن می‌توانید صدای پای سم اسب سربازان ارتش رم را بشنوید!

 جاذبه‌ها:  اوستیا آنتیکا، آمفی تئاتر رم، ویلای کوئینتیلی، کلیسای سن کلمنته، تپه پالاتینو، فروم رومی، موزه واتیکان، دخمه سان کالیستو، آپیا آنتیکا و ویلا آدریانا از مهم‌ترین جاذبه‌های رم هستند.

 

بازدید از قلب رنسانس

فلورانس شهری است که رنسانس در آن متولد شده و شیوه نگاه ما را به جهان تغییر داده است. این شهر برای قرن‌ها یکی از مقاصد رؤیایی گردشگران بوده؛ کسانی که برای تماشای هنر خارق‌العاده این شهر از دورترین نقاط دنیا بار سفر بستند و به ایتالیا آمدند.

 جاذبه‌ها: کلیسای جامع فلورانس، پل پونته وکیو، گالری اوفیتزی، میدان سینیوریا، قصر وکیو، کلیسای سن لورنزو، پارک بوبولی، میدان میکل آنژ، قصر سلطنتی پیتی پالاس و بازار جدید از جاذبه‌های مهم فلورانس هستند.

 

  جادوی رمانتیک

ونیز را به کانال‌های آبی و قایق‌هایش می‌شناسند؛ شهری بدون اتومبیل که روی آب جا خوش کرده است. شهری که از 600سال پیش تاکنون تغییر چندانی به‌خود ندیده طبیعی است که دو برابر ساکنانش گردشگر داشته باشد.

 جاذبه‌ها: در سفرتان به ونیز باید از کلیسا و میدان سن مارکو، کاخ دوجز، کاخ سانتا صوفیا، جزیره مورانو، گالری آکادمیا، مجموعه پگی گوگنهام، کلیسای فراری و موزه پلازاگراسی دیدن کنید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید