• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75137
+
-

دهدشت صاحب فرودگاه می‌شود

نماینده کهگیلویه: اعتبار اولیه برای این طرح 4 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

اخبار استان
دهدشت صاحب فرودگاه می‌شود

هفته دولت امسال پایان سال‌ها چشم‌انتظاری مردم شهرستان کهگیلویه برای داشتن فرودگاه اعلام شده است. 

به گزارش تسنیم، مردم شهرستان‌های محروم گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد شامل کهگیلویه، چرام، دهدشت، لنده و بهمئی سال‌ها در انتظار داشتن فرودگاه با هدف کمک به توسعه این دیار چشم‌انتظار بوده‌اند که با پیگیری مسئولان و متولیان امر این انتظار در روزهای آینده به پایان می‌رسد.

یکی از شاخص‌های توسعه در هر منطقه‌ای داشتن فرودگاه است، زیرا هیچ سرمایه‌گذاری مناطق برخوردار را به امان خدا رها نمی‌کند و در منطقه‌ای سرمایه‌گذاری نمی‌کند که راه ارتباطی مناسب ندارد و از داشتن فرودگاه، راه‌آهن و جاده‌های چهارخطه محروم است.

همین امر سبب شده است که توسعه راه‌ها در اولویت باشد و هم‌اکنون احداث راه‌آهن یاسوج ـ اقلید، توسعه پروازهای فرودگاه‌های یاسوج و گچساران و احداث باند اضطراری دهدشت در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار بگیرد و جاده‌های چهارخطه در شهرستان‌ها هم در دست ساخت باشد.

نماینده کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی از کلنگ‌زنی باند اضطراری دهدشت در هفته دولت خبر داد و گفت: بدون شک این مهم از ملزومات سرعت بخشیدن به قطار توسعه در کهگیلویه است.
«عدل‌ هاشمی‌پور» افزود: احداث باند اضطراری دهدشت برای خدمات‌رسانی در موارد خاص اورژانسی و حضور مسئولان ارشد کشوری در شهرستان‌های چهارگانه ضروری بوده است.

وی کهگیلویه و بویراحمد را دارای شرایط خاص از جمله گستردگی و سخت‌گذر بودن دانست و ادامه داد: برای اجرای پروژه احداث باند اضطراری از هیچ کوششی دریغ نکردیم تا در نهایت این مهم تصویب و تامین اعتبار شد.
نماینده شهرستان‌های چهارگانه کهگیلویه و بویراحمد اعتبار اولیه این طرح را 4 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با رایزنی‌های مسئولان و متولیان امر 2 میلیارد تومان از این اعتبار تخصیص یافته است.

هاشمی‌پور با بیان این‌که تعیین مکان مناسب با اولویت امکان توسعه و بی‌نیازی از هزینه خرید زمین در دستور کار مهندسان مشاور طرح قرار گرفت خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های لازم، منطقه چنگلوا برای احداث باند اضطراری دهدشت تعیین شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید