• جمعه 31 فروردین 1403
  • الْجُمْعَة 10 شوال 1445
  • 2024 Apr 19
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75115
+
-

اجرای طرح ملی مسکن در قم

مدیر کل راه و شهرسازی قم: بعد از پایان طرح مسکن مهر طرح اقدام ملی و پروژه‌های مشارکتی با ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در این استان کلید خواهد خورد

مدیر کل راه و شهرسازی قم گفت: بعد از پایان طرح مسکن مهر، طرح اقدام ملی و پروژه‌های مشارکتی با ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در این استان کلید خواهد خورد. به گزارش ایرنا، «حسن صبوری» افزود: بنا به مصوبه شورای تأمین مسکن استان تا پایان آبان، ۲۰۰ واحد باقیمانده مسکن مهر تحویل متقاضیان می‌شود و شاهد اختتام طرح مسکن مهر قم خواهیم بود.

وی افزود: این واحدهای باقی‌مانده متعلق به 2 تعاونی است که۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و کل تعهد استان قم در بخش مسکن مهر، ۴۳ هزار و ۵۰۴ واحد مسکونی است. صبوری در مورد ساخت مسکن در قم بیان کرد: در طرح اقدام ملی که از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان‌های سراسر کشور ابلاغ‌شده است، ۲۰۰ واحد در مرحله اول در این استان احداث خواهد شد. وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین‌کننده زمین و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، احداث‌کننده واحدهای مسکونی است.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی قم، یک هکتار زمین برای طرح اقدام ملی به بنیاد مسکن تحویل داده‌ شده است و این طرح در حال مطالعه و اخذ مشاور است. صبوری بیان کرد: واحدهای تولیدی در طرح اقدام ملی به‌طور عمده سهم دهک‌های پایین و قشرهای کم‌درآمد است. وی در مورد پروژه‌های مشارکتی نیز اضافه کرد: در 5 قطعه زمین با کاربری مختلط تجاری-مسکونی ۷۰۰ واحد مسکونی تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: فرایند شناسایی زمین انجام‌شده است و در آینده نزدیک با اعلام فراخوان از سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان برای مشارکت در این طرح‌ها دعوت می‌شود.  صبوری با اشاره به این‌که در مرحله اول طرح اقدام ملی و پروژه‌های مشارکتی درمجموع احداث ۹۰۰ واحد پیش‌بینی‌شده است اظهار کرد: چشم‌انداز و برنامه‌ریزی این اداره کل در حوزه مسکن، ساخت بیش از ۲ هزار واحد مسکونی خواهد بود. وی با بیان این‌که اراضی ۴۸ و ۳۲ هکتاری پردیسان پشتیبان بافت فرسوده شهر است اظهار کرد: ایجاد بیش از ۵۰۰ واحد مسکونی در هرکدام از این اراضی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: از مجموع ۱۲ هزار هکتار مساحت شهر قم، 4 هزار هکتار آن بافت ناکارآمد، فرسوده و نیازمند بازآفرینی است که جمعیتی در حدود ۶۵۰ هزار تن در آن سکونت دارند. صبوری بیان کرد: در برنامه اقدام مشترک بین دستگاهی و در قالب برنامه پنج‌ساله، ۲۳ محله ساماندهی می‌شود. وی گفت: ساماندهی، بهسازی و احیای محلات، با هدف محرک توسعه موجب رونق و شادابی و بازگشت اهالی محلات شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید