• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 6 شهریور 1398
کد مطلب : 75102
+
-

کاهش تعدیل نیرو در قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: تعدیل نیرو در استان طی 4 ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل علی‌رغم فشارهای اقتصادی 8/18 درصد کاهش یافته است. 

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی در دیدار با تشکل‌های کارگری استان بیان کرد: نرخ بیکاری استان در پایان بهار امسال 6/10 درصد بوده که نسبت به سال گذشته 6/0 درصد و نسبت به متوسط کشوری 2/0 درصد پایین‌تر است. 

وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری اثر خود را در تعداد تعدیل نیروی واحدهای تولیدی استان گذاشته و نتایج مطلوب آن در این بخش با توجه به آمار و ارقام قابل مشاهده است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با تأکید بر انسجام، همدلی و هماهنگی بین تشکلات کارگری افزود: استان قزوین شرایط ویژه‌ای نسبت به سایر استان‌ها دارد و از واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار زیاد و جامعه کارگری بزرگی برخوردار است. از این رو می‌طلبد تشکیلات خانه کارگر با اتحاد و همدلی برای حل مشکلات کارگران تلاش کنند. 

حبیبی یادآور شد: با توجه به شرایط اقتصادی سخت به واسطه اعمال تحریم‌های بین‌المللی، کارفرما و کارگر بخش خصوصی به سختی به امر تولید مشغولند. امیدواریم با تدبیر دولتمردان و فعالان عرصه اقتصاد از این مرحله سخت عبور کنیم. 

وی گفت: تحت تاثیر جنگ اقتصادی دشمنان، کارگران برخی از واحدها 2 یا 3 ماه حقوق دریافت نکرده‌اند، اما همراهی مجموعه خانه کارگر موجب پیشبرد اهداف صنعتی استان و حل مشکلات کارگری خواهد شد. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تأکید کرد: موضوع کارگران از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان ارشد استان است و در همه جلسات اقتصادی استان پیگیری و حل مشکلات آنها در دستور کار قرار دارد. 

حبیبی با اشاره به مشکلات واحد تولیدی کنتورسازی یادآور شد: در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان درخصوص وضعیت این کارخانه تصمیم‌گیری شد تا مشکل کارگران آن هرچه سریع‌تر حل شود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید