• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74942
+
-

خطر تنش آبی در چهارمحال‌و‌بختیاری  فروکش کرد

در استان چهارمحال و بختیاری
خطر تنش آبی در چهارمحال‌و‌بختیاری  فروکش کرد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال‌و‌بختیاری گفت: با گذر از فصل گرما و خنک شدن هوا در استان، خطر بروز بحران و تنش آبی در تامین آب شهرهای استان برطرف شده است.

«قدرت‌الله بیگلری» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اگر چه امسال به واسطه بارش‌های فصل بهار با مشکلات کمتری در خصوص تامین آب شهرهای استان مواجه بودیم اما به سبب وضعیت ناگوار دشت‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی استان، تامین آب همچنان با سختی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم اینک شهرهای کاج شهرستان اردل، سفیددشت بروجن و سردشت لردگان با تنش آبی مواجهند که در همین خصوص با اتخاذ تدابیر لازم، مشکل را مدیریت کرده‌ایم. بیگلری با اشاره به آغاز عملیات آب‌رسانی به شهر کاج از محل چشمه باغ رستم، تصریح کرد: از آنجاکه شهر کاج در انتهای خط انتقال آب دز- داران قرار دارد در برخی ساعات با افت فشار آب مواجه می‌شود که برای رفع این مشکل خط انتقال آب از چشمه باغ رستم‌ در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری، تکمیل طرح آب‌رسانی به شهر کاج را نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار دانست و گفت: اگر این اعتبار بموقع تامین شود ظرف یکسال آینده این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

بیگلری خاطرنشان کرد: شهرهای سفیددشت و سردشت نیز به سبب خشک شدن چاه‌ها با کمبود آب مواجه هستند که تلاش شد با آب‌رسانی سیار به این مناطق تا حدی از مشکل کاسته شود. وی با ابراز نگرانی نسبت به تامین آب شهر شهرکرد در آستانه عید نوروز، افزود: برای این مشکل راهکارهایی پیشنهاد شده اما تاکنون در این خصوص از سوی مسئولان ارشد استان تصمیم‌گیری نشده است.
هم اکنون در حدود ۲۱۷ هزار مشترک با جمعیتی افزون بر ۵۳۰ هزار نفر در ۴۰ شهر چهارمحال‌و‌بختیاری از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید