• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74874
+
-

افزایش کودکان کار در کهگیلویه

افزایش کودکان کار در کهگیلویه

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با بیان این‌که نگران روند افزایشی کودکان کار هستیم گفت: در ۵ ماه اول امسال، در این شهرستان ۱۰‌کودک کار برای ادامه تحصیل تشویق و از کار کردن در خیابان منع شدند. 

به گزارش تسنیم، «جهانگیر افشانده» افزود: اداره بهزیستی کهگیلویه در حوزه توان‌بخشی به 4571 نفر دارای معلولیت روانی، ذهنی، جسمی و حرکتی، ناشنوا، نابینا، گفتاری و ضایعه ‌نخاعی تحت پوشش خود خدمات ارائه می‌دهد. 
وی گفت: بهزیستی کهگیلویه در حوزه امور اجتماعی که شامل افراد ازکارافتاده، زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه و بی‌سرپرست است، به 1350 خانوار که جمعیتی بالغ بر 4500 نفری هستند، خدمات ارائه می‌دهد.

 رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با اشاره به عملکرد این نهاد در حوزه توان‌بخشی در 5 ماه سال جاری گفت: به 34 نفر دارای ضایعه ‌نخاعی علاوه بر مستمری و افزایش مستمری، به‌ صورت ماهانه مبلغ 200 هزار تومان کمک‌هزینه حق پرستاری پرداخت شده و علاوه بر آن، با توجه به نوع و شدت معلولیت آنها وسایل کمک توان‌بخشی از جمله ویلچر، سمعک، تشک‌ مواج، عصا، واکر و دیگر وسایل داده می‌شود. 

وی عنوان کرد: در 5 ماه گذشته، از امسال برای ترمیم محیط زندگی افراد معلول دارای شرایط خاص به 19 نفر در مجموع مبلغ 19 میلیون تومان کمک هزینه مناسب‌سازی پرداخت شده است. افشانده به دیگر خدمات بهزیستی کهگیلویه در حوزه توان‌بخشی در 5‌ماه اخیر اشاره کرد و افزود: در 5 ماه سال جاری، 26 دستگاه ویلچر، 8 دستگاه سمعک، 6 دستگاه تشک مواج، 6‌جفت عصا، 7 دستگاه توالت فرنگی، 60‌بسته پوشک و 200 باتری سمعک به مددجویان تحت پوشش این نهاد داده شد. 

وی گفت: در 5 ماه اول سال جاری، 4‌جلسه کمیسیون توان‌بخشی و معافیت در شهرستان کهگیلویه برگزار شد که 500 نفر در این کمیسیون‌ها شرکت کردند. 

رئیس اداره بهزیستی کهگیلویه با بیان این‌که بهزیستی شهرستان بیش از 180 ریزفعالیت به معلولان، مددجویان و مراجعین خود ارائه می‌دهد افزود: بهزیستی کهگیلویه در 5 ماه سال جاری به بیش از 100 نفر در زمینه گفتاری، کار درمانی و فیزیوتراپی 900 جلسه خدمات درمانی ارائه کرد. 

وی تصریح کرد: در 5 ماه سال جاری، 98 فقره پرونده در مورد طلاق به واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی کهگیلویه ارسال شد که پس از برگزاری 294 جلسه روان‌شناسی، 215 جلسه مددکاری و 58 جلسه حقوقی و در نهایت، 12 مورد آن به صلح و سازش منتهی شد. 

افشانده با تأکید بر حمایت از اقشار در معرض آسیب‌ جامعه گفت: در مورد مردان، زنان و دختران در معرض آسیب‌ در 5 ماه سال جاری 45 فقره پرونده به مراکز درون‌بخشی، بیرون‌بخشی و توانمندسازی شهرستان ارجاع داده و به 12 مورد از آنها مساعدت مالی شد.
 
وی با اشاره به دیگر خدمات اورژانس اجتماعی در 5 ماه سال جاری عنوان کرد: در 5 ماه سال جاری از طریق تماس تلفنی با سامانه 123، خدمات مشاوره‌ای به 230 مورد ارائه شد و 10 نفر از کودکان کار به ادامه تحصیل ترغیب و تشویق شدند و از کار کردن در خیابان منع شدند و به 6 نفر از آنها مساعدت مالی شد. 

افشانده بیان کرد: در 5 ماه گذشته، واحد اورژانس اجتماعی در محله‌های آسیب‌خیز شهرستان گشت خودرویی داشت و برای حل مشکلات به 130 مورد خدمات مشاوره‌ای لازم ارائه شد. 

وی خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامی‌داشت هفته دولت، 6 طرح پایگاه‌های خدمات اجتماعی شهر دهدشت و بخش دیشموک، کلینیک مددکاری اجتماعی دهدشت، مرکز ارائه خدمات روان‌شناسی شهر دهدشت، مسکن مددجویان و واحدهای اشتغال اداره بهزیستی کهگیلویه افتتاح می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید