• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74872
+
-

آب هور همچنان به عراق می‌رود

آب هور همچنان به عراق می‌رود

مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست خوزستان با اشاره به ادامه هدایت آب تالاب هورالعظیم به بخش عراقی این تالاب از شکاف‌های دایک مرزی، بر لزوم مسدود شدن هرچه سریع‌تر این نقاط تاکید کرد. «محمدجواد اشرفی» به ایسنا گفت: در زمان وقوع سیل فروردین، به منظور پیشگیری از آبگرفتگی اراضی، در نقاطی از دایک مرزی هورالعظیم برای هدایت سیلاب در تالاب شکاف‌هایی ایجاد شد که هنوز برخی از شکاف‌ها مسدود نشده‌اند.

وی افزود: با وجود گذشت چند ماه از سیل، همچنان آب تالاب هورالعظیم در حال هدایت به بخش عراقی است و با ادامه این وضعیت، میزان آبگیری تالاب هورالعظیم از سال گذشته هم کمتر می‌شود. این مسئول تاکید کرد: با توجه به بحران آبی که وجود دارد، باید هرچه سریع‌تر این نقاط مسدود شوند تا آب تالاب حفظ شود.

اشرفی با بیان این‌که عملیات ترمیم این شکاف‌ها در حال انجام است، گفت: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز، شرکت ملی گاز، سازمان آب و برق خوزستان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان وظیفه ترمیم این نقاط را بر عهده دارند.مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست خوزستان ادامه داد: تا چند روز پیش شرکت نفت هنوز پای کار نیامده بود، اما مقرر شده پای کار بیاید. اگر شرکت نفت کار خود را در این منطقه به پایان برساند، شرکت ملی گاز هم می‌تواند کار خود را انجام دهد.سازمان آب و برق نیز کار خود را آغاز کرده‌اند، اما سازمان جهاد کشاورزی کار را نیمه انجام داده است. وی اظهار کرد: اگر شرکت نفت کار را آغاز کند، عملیات مسدود کردن شکاف‌ها در دایک مرزی حداقل 2 هفته زمان می‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید