• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74856
+
-

پروژه‌ای که 50 سال طول می‌کشد

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است با روند کنونی تزریق اعتبارات، اتمام پروژه راه‌آهن یاسوج- اقلید چشم انداز روشنی ندارد

پروژه‌ای که 50 سال طول می‌کشد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که پروژه راه‌آهن یاسوج - اقلید با روند کنونی تزریق اعتبارات حدود نیم قرن طول می‌کشد گفت: پیگیر هستیم که سالیانه حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد.

 به گزارش تسنیم، «عزیز فیلی» با بیان این‌که راه‌آهن اقلید- یاسوج جزو پروژه‌هایی است که مرکز کهگیلویه و بویراحمد را به شبکه سراسری راه‌آهن وصل می‌کند اظهار کرد: هم‌اکنون یک قطعه از این پروژه به طول حدود 22 کیلومتر در دست ساخت است. 

وی اعتبار برآورد شده برای اجرای پروژه را حدود هزار میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: سالیانه حدود 15 تا 20 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر می‌گیرند که با این روند تکمیل این پروژه 50 سال طول می‌کشد. معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موضوع را به دولت و مجلس انعکاس دادیم و پیگیر این هستیم که سالیانه حداقل 200 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شود تا پنج‌ساله شاهد تکمیل آن باشیم. 

فیلی در مورد آتش‌سوزی‌های رخ‌داده در استان نیز گفت: با توجه به این‌که 87 درصد مساحت استان کهگیلویه و بویراحمد پوشیده از جنگل، مرتع و منابع آبی است، امسال به علت رویش مرتع ناشی از بارش‌ها آتش‌سوزی‌های زیادی داشتیم. 

وی با بیان این‌که با وجود کمبود امکانات آتش‌سوزی‌ها را در بازه زمانی 24 تا 36 ساعته خاموش کردیم عنوان کرد: در مجموع، در 24 مورد آتش‌سوزی که از ابتدای امسال تاکنون در استان رخ داده، به 670 هکتار از مراتع و جنگل‌های استان خسارت وارد شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید