• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74851
+
-

جشن افتتاح 1202 پروژه در 3 استان

همزمان با هفته دولت 469 پروژه در خوزستان، 483 پروژه در لرستان و 250 پروژه در ایلام افتتاح می‌شوند

هفته دولت
جشن افتتاح 1202 پروژه در 3 استان

فاطمه حافظی | خبرنگار همشهری:


هر سال، هم‌زمان با هفته دولت که از 2 شهریور آغاز می‌شود و تا 8‌شهریور ادامه دارد، طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ و کوچکی در استان‌های مختلف کشور افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شوند؛ طرح‌ها و پروژه‌هایی که به طور مستقیم و غیرمستقیم موجب اشتغال‌زایی نیز می‌شوند.

به گزارش همشهری، استان‌های خوزستان، لرستان و ایلام امسال سال سختی را به دلیل وقوع سیل شروع کردند؛ سیلی که به زیرساخت‌های این 3 استان در بخش‌های راه، مسکن، برق، آب و کشاورزی آسیب رساند و خسارت‌های سنگینی وارد کرد. اما سیل نتوانست باعث شود که پروژه‌های نیمه‌کاره روی زمین بمانند و به سرانجام نرسند.


افتتاح 483 پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان

در هفته دولت، همزمان با سراسر کشور، لرستان هم شاهد افتتاح پروژه‌های متعدد در بخش‌های مختلف است؛ پروژه‌های عمرانی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، آب و... . استاندار لرستان در خصوص پروژه‌های هفته دولت می‌گوید: در هفته دولت امسال ۵۰۲ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۹۶۵ میلیارد تومان در لرستان افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد.

«موسی خادمی» می‌افزاید: از مجموع این طرح‌ها ۴۴۵ پروژه عمرانی با اعتبار ۳۸۳ میلیارد تومان و ۵۷ پروژه با اعتبار ۵۸۲ میلیارد تومان نیز اقتصادی هستند. وی ادامه می‌دهد: از مجموع این پروژه‌ها ۴۸۳ پروژه افتتاح و ۱۹ پروژه کلنگ‌زنی خواهند شد. خادمی اظهار می‌کند: از مجموع پروژه‌های عمرانی هفته دولت ۴۲۹ مورد با اعتبار ۳۷۴ میلیارد تومان افتتاحی هستند و از مجموع پروژه‌های اقتصادی نیز ۵۴ مورد افتتاح و 3 مورد نیز کلنگ‌زنی خواهند شد.


افتتاح 79 پروژه در خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد در مورد افتتاح پروژه‌های قابل افتتاح یا بهره‌برداری در هفته دولت سال جاری می‌گوید: ۷۹ پروژه اقتصادی و عمرانی هم‌زمان با هفته دولت در شهرستان خرم‌آباد به بهره‌برداری می‌رسد. «اسد عبدالهی» می‌افزاید: این پروژه‌ها با محوریت اقتصادی و عمرانی و در حوزه‌های راه، آب، برق، گاز، کشاورزی و... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی بیان می‌کند: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان بوده که از محل اعتبارات ملی، استانی و تسهیلات تامین شده است. فرماندار خرم‌آباد اظهار می‌کند: همچنین، طرح‌های وابسته به دهیاری‌ها در این هفته افتتاح می‌شوند.


57 طرح قابل بهره‌برداری در بروجرد

معاون عمرانی فرماندار بروجرد در مورد پروژه‌های هفته دولت این شهرستان می‌گوید: در گرامیداشت هفته دولت ۵۷ طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار ۷۷میلیارد تومان در بروجرد به بهره‌برداری می‌رسد. «مسعود فلاح» می‌افزاید: یکی از طرح‌های مهم این شهرستان ساخت کارخانه تولید مکمل‌های بیماران خاص در 8 هزار متر‌ مربع روبه‌روی شرکت داروسازی اکسیر با 5/6میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی و 5/3 میلیون یورو سرمایه‌گذاری داخلی و اشتغال‌زایی برای ۸۰ نفر است که ظرف 3 سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه می‌دهد: همچنین 7 طرح اقتصادی، ۵۰ طرح عمرانی و ۱۹ طرح هادی روستایی در 8 روستای بخش مرکزی و ۱۱ روستای بخش اشترینان افتتاح می‌شود. معاون عمرانی فرماندار بروجرد می‌گوید: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۲۴۸ نفر فراهم خواهد شد.

فلاح اظهار می‌کند: ۳۱ طرح عمرانی مربوط به دستگاه‌های اجرایی کشاورزی، آب‌رسانی، گازرسانی، برق‌رسانی و ورزشی است. در هفته دولت ۱۴ روستای این شهرستان از گاز شهری بهره‌مند می‌شوند و از این تعداد 3 روستا در بخش اشترینان و ۱۱ روستا در بخش مرکزی قرار دارند.


بهره‌برداری از 29 طرح در دورود

سرپرست فرمانداری دورود نیز از افتتاح ۵۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان طرح در این شهرستان همزمان با هفته دولت خبر می‌دهد و می‌گوید: ۲۹ در شهرستان دورود شامل ۱۷ طرح عمرانی، ۱۰ طرح صنعتی و اقتصادی و 2 طرح کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسند.

«فریبا بهاری» می‌افزاید: این تعداد طرح با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان آماده بهره‌برداری هستند.وی ادامه می‌دهد: با بهره‌برداری از این تعداد طرح ۳۸۸ نفر به صورت مستقیم و ۴۹۴ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول کار خواهند شد.


بهره‌برداری از 92 طرح در دلفان

فرماندار دلفان نیز در این مورد اظهار می‌کند: در گرامیداشت هفته دولت ۹۲ طرح در زمینه‌های عمران روستایی و شهری، راه ارتباطی، کشاورزی، دامداری، شیلات، تولیدی، گازرسانی و طرح هادی روستایی و طرح‌های اشتغال‌زا در حوزه روستایی در این شهرستان به بهره‎برداری می‌رسد.

«حشمت بهمنی» ادامه می‌دهد: برای اجرای این طرح‌ها ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با بهره‌برداری از آنها شاخص‌های بهره‌مندی دلفان از گاز طبیعی و برق افزایش خواهد یافت. وی اظهار می‌کند: با بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی نیز برای ۲۸۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.


بهره‌برداری از 5 طرح تعاونی در استان

«علی آشتاب» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز می‌گوید: همزمان با هفته دولت 5 طرح تعاونی با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان در لرستان بهره‌برداری می‌شود. وی ادامه می‌دهد: این 5 طرح تعاونی عبارتند از تعاونی سیلوی ذخیره گندم الشتر، آب‌بران فیروزآباد، مسکن عدالت کارگری دورود، تعاونی معلولین شهر باستان بروجرد و فدک لبن خرم‌آباد. آشتاب عنوان می‌کند: برای راه‌اندازی این تعاونی‌ها 8 میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شده است و افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال ۱۰۲ نفر را فراهم می‌کند.


آب‌رسانی به 15 روستا

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان نیز در خصوص طرح‌های قابل بهره‌برداری این استان در هفته دولت اظهار می‌کند: آب‌رسانی به ۵۸ روستای استان از جمله پروژه‌های این شرکت طی هفته دولت است که به بهره‌برداری می‌رسد.

«علیرضا کاکاوند» می‌افزاید: ۱۵ هزار , ۸۶۳ نفر از مردم روستاهای لرستان از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند. وی بیان می‌کند: این تعداد روستا در قالب ۱۶ پروژه آب‌رسانی می‌شوند. اعتبار هزینه شده برای این تعداد پروژه ۳۴۲ میلیارد ریال است. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان بیان می‌کند: با اجرای پروژه‌های هفته دولت، حدود یک درصد به شاخص بهره‌مندی آب روستایی استان اضافه خواهد شد.


افتتاح 6 پروژه حوزه آب شهری در استان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری لرستان نیز بیان می‌کند: ۶ پروژه حوزه آب و فاضلاب شهری لرستان با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان در هفته دولت افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. «حمیدرضا کرموند» ادامه می‌دهد: اعتبار این پروژه‌ها ۴۴ میلیارد تومان است.وی می‌افزاید: در مناطق سیل‌زده معمولان نیز کلنگ‌زنی طرح آب‌رسانی به اراضی‌ای که به مردم واگذار شده است، انجام خواهد شد.


بهره‌برداری از 13 طرح صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان می‌کند: همزمان با هفته دولت، ۱۳ طرح صنعتی به بهره‌برداری می‌رسد. در هر یک از شهرهای بروجرد و دورود 5 طرح و در الشتر نیز 3 طرح افتتاح می‌شود. «محمدرضا صفی‌خانی» ادامه می‌دهد: با بهره‌برداری از این تعداد طرح زمینه ایجاد ۲۵۶ فرصت شغلی مستقیم و 1۲۷۵ شغل غیرمستقیم در شهرهای مختلف استان فراهم شده است. وی می‌گوید: ۳۳ میلیارد تومان برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است.


افتتاح و کلنگ‌زنی ۲۳۰ طرح گازرسانی روستایی

مدیرعامل شرکت گاز لرستان نیز از افتتاح پروژه گازرسانی به ۱۰۰ روستا و کلنگ‌زنی عملیات گازرسانی به ۱۳۰ روستا هم‌زمان با هفته دولت خبر می‌دهد و می‌گوید: پروژه گازرسانی به ۱۰۰ روستای شهرستان‌های خرم‌آباد، ازنا، سلسله، الیگودرز، بروجرد، کوهدشت و دلفان به بهره‌برداری خواهد رسید و جمعیتی بالغ بر ۵ هزار خانوار از گاز بهره‌‌مند خواهند شد.

«غلامرضا لطفعلیان» اظهار می‌کند: در مجموع 5/87 درصد از جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌‌مند شده که 5/12درصد بیشتر از میانگین کشوری است. مدیرعامل شرکت گاز لرستان می‌افزاید: عملیات گازرسانی به ۱۰۵ روستا و یک شهر در استان در حال اجراست و در برنامه هفته دولت سال جاری کلنگ‌زنی پروژه گازرسانی به ۱۳۰ روستا انجام خواهد گرفت. وی ادامه می‌دهد: کل صنایع بهره‌‌مند از گاز در استان حدود ۱۲۰۰ واحد هستند و امسال نیز گازرسانی به ۲۰۹ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده است که همزمان با هفته دولت 136 واحد آن افتتاح خواهد شد.


کلنگ‌زنی و افتتاح 17 طرح در حوزه راه

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز از کلنگ‌زنی و افتتاح 17 طرح در هفته دولت با اعتبار 720 میلیارد ریال خبر می‌دهد و می‌گوید: این طرح‌ها شامل افتتاح 16کیلومتر احداث باند دوم (چهاربانده)، 16 کیلومتر راه روستایی، افتتاح 2 پل در بخش شاهیوند، 254 واحد مسکن مهر در شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر و ازنا، مرکز توسعه محله گل سفید خرم‌آباد، سالن ورزشی و ساماندهی و بهسازی نهر دره غریب بروجرد است.

«رضا خالقی» می‌افزاید: برای بهره‌برداری از طرح‌های فوق 556 میلیارد و 550 میلیون ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است. وی بیان می‌کند: 4 طرح راه و شهرسازی لرستان نیز در هفته دولت در استان کلنگ‌زنی می‌شود که شامل آغاز عملیات اجرایی تقاطع شرکت فروآلیاژ و راه‌آهن ازنا، تقاطع خمه الیگودرز، پل روستای بلیلوند و دیوار سراب‌یاس خرم‌آباد هستند. خالقی می‌گوید: این پروژه‌ها با اعتبار 164 میلیارد و 600 میلیون ریال کلنگ‌زنی می‌شوند.


بهره‌برداری از ۴۶۹ پروژه در خوزستان

در استان خوزستان نیز هم‌زمان با هفته دولت ۴۶۹ پروژه عمرانی با اعتبار 5۴۹۷ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال به بهره‌برداری می‌رسد. در هفته دولت پارسال ۳۴۷ پروژه در بخش‌های عمرانی و خدماتی در خوزستان به بهره‌برداری رسید و برای 3 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شد.

استاندار خوزستان درباره طرح‌های قابل افتتاح امسال گفت: با بهره‌برداری از این تعداد پروژه، 4۸۳۵ فرصت شغلی جدید در استان ایجاد خواهد شد. «غلامرضا شریعتی» با بیان این‌که از این تعداد ۳۹ پروژه ملی هستند، افزود: منابع مالی دیگر پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی یا سایر ردیف‌های اعتباری تامین شده است.

وی بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی با 1۳۱۵ میلیارد ریال، شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با 10۵۸ میلیارد ریال و شرکت گاز خوزستان با ۴۹۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به ترتیب دستگاه‌هایی هستند که برای تکمیل این پروژه‌ها بیشترین اعتبارات را هزینه کرده‌اند.

استاندار ادامه داد: بین دستگاه‌های اجرایی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با ۱۶۰ پروژه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ۱۰۴ پروژه و شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان با ۵۹ پروژه بیشترین تعداد طرح‌های آماده بهره‌برداری را به خود اختصاص داده‌اند.

شریعتی گفت: شهرستان‌های حمیدیه با ۴۳ پروژه، آبادان با ۳۸ پروژه و اهواز با ۳۵ پروژه بیشترین تعداد طرح‌های عمرانی آماده بهره‌برداری را در خوزستان دارند. استاندار همچنین با اشاره به این‌که بهبهان با 1۴۹۰ میلیارد ریال بین شهرستان‌های خوزستان بیشترین میزان اعتبار پروژه‌های آماده بهره‌برداری را به خود اختصاص داده است، افزود: همچنین شوشتر با ۷۶۴ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال و مسجدسلیمان نیز با ۳۷۵ میلیارد و ۸۳ میلیون ریال دیگر شهرستان‌هایی هستند که بیشترین اعتبارات پروژه‌های آماده بهره‌برداری هفته دولت امسال در خوزستان به آنها اختصاص یافته است.


افتتاح250 پروژه در ایلام

در استان ایلام نیز طی هفته دولت 250 پروژه افتتاح شده‌اند‌ یا می‌شوند. معاون امور عمرانی استاندار ایلام در این زمینه می‌گوید:‌‌ در هفته دولت امسال 250 پروژه در حوزه‌های مختلف راه، مسکن و بازآفرینی شهری با ارزش 6 هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای 2400 نفر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

«احمد کرمی» اظهار می‌کند: بیشترین حجم پروژه‌های استان که در هفته دولت افتتاح می‌شوند، مربوط به حوزه راه است و علت این اولویت، میزبانی اربعین حسینی توسط استان ایلام است.به گفته معاون استاندار، برای بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی هفته دولت در ایلام 400 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.


افتتاح 35 پروژه کشاورزی در ایلام

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز از افتتاح 35 پروژه مربوط به بخش کشاورزی در این استان خبر داد و گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۳۵ پروژه تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی با اعتبار ۴۶۳ میلیارد و ۱۶۸ میلیون ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۴۷۴ نفر توسط مسئولان کشوری و استانی به بهره‌برداری می‌رسد.

«محمد تراب‌میری» می‌افزاید: همچنین 6 پروژه مهم بخش کشاورزی با اعتبار ۴۲۴ میلیارد و ۸۸۲ میلیون ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای ۵۲۰ نفر کلنگ‌زنی می‌شود.وی بیان می‌کند: این پروژه‌ها شامل ایستگاه پمپاژ، آبیاری تحت فشار، تجهیز و برقی کردن ایستگاه و چاه کشاورزی، سایت باغبانی، پرورش گاو شیری، پرواربندی بره، مرغ تخم‌گذار، سیلوی ذخیره گندم، تسطیح اراضی، خط انتقال اراضی، جنگل‌کاری و گابیون‌بندی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید