• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 5 شهریور 1398
کد مطلب : 74849
+
-

راه‌های روستایی هرمزگان آسفالت می‌شود

هم‌زمان با هفته دولت بهره‌برداری از روکش آسفالت و لکه‌گیری ۲۳۰ کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی در هرمزگان آغاز شد.

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان گفت: ۳۶ طرح در حوزه راهداری با هزینه ۵۴۶ میلیارد و ۲۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. 

 به گزارش ایرنا «یوسف عابدینی» افزود: روکش آسفالت در محور بندرعباس به بندرخمیر (محور بندر شهید رجایی) به طول ۶ کیلومتر، روکش آسفالت جکدان به جاسک به طول ۳۰ کیلومتر، تعریض و بهسازی محور تنگ بستک (چاه بنارد) به طول ۶ کیلومتر و روکش آسفالت محورهای میناب به بشاگرد به طول ۱۰ کیلومتر از مهم‌ترین طرح‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت است. 

وی بیان کرد: روکش آسفالت حفاظتی میکرو سرفیسینگ، عملیات تعریض و بهسازی و رفع 2 نقطه پرتصادف و افزایش ایمنی مسیر از دیگر طرح‌های افتتاحی است. 
این مسئول اظهار کرد: برخی طرح‌ها در سال گذشته و برخی در سال جاری وارد مرحله عملیاتی شده و اکنون آماده بهره‌برداری است. 

عابدینی بیان کرد: بهره‌برداری از این طرح‌ها می‌‌تواند تاثیرات مهمی برای بهبود سیستم حمل‌و‌نقل و روانی رفت و آمد داشته باشد. 


افتتاح ۶ پروژه مخابراتی 

6 پروژه مخابراتی از جمله افزایش پهنای باند مسیر شرق، غرب و شمال استان نیز به مناسبت هفته دولت در هرمزگان بهره‌برداری می‌شوند. 

مدیر مخابرات منطقه استان اظهار کرد: بیش از ۴۱۸ کیلومتر پروژه فیبر نوری برای روستاهای هرمزگان با دستور وزیر ارتباطات و مخابرات ایران و با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال آغاز شده که در هفته دولت بخشی از آن برای انتقال ترافیک داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. 
«امیر یگانه» افزود: افزایش ۵ برابری پهنای باند شرق، غرب و شمال استان به‌طور کامل به پایان رسیده و ۲۵۱ سایت GSM روستایی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به همراه اول تبدیل شده‌اند که این هفته به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: تبدیل GSMهای روستایی از هزینه روستاییان کاسته و ارتباط آنان به همراه اول با تعرفه پایین تبدیل شد. 

مدیر مخابرات منطقه استان همچنین اظهار کرد: برای بهبود ارائه خدمات دولت الکترونیک، ارتباط اداره‌ها و دستگاه‌های مختلف مانند اداره کل ثبت ‌اسناد، ثبت ‌احوال و دادگستری‌ها به فیبرنوری برقرار شد تا ارتباط پایدار و پرسرعتی با واحدهای مرتبط داشته باشند. 

به گفته یگانه، تمام پروژه‌های مخابراتی استان کاربردی بوده و هیچ پروژه‌ای در این استان به صورت نمایشی مورد بهره‌برداری قرار نخواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید